רנו לטיטיוד
למרות שהמחוקק בשוק הרכב הישראלי אינו מגלה סימפטיה לתחום הדיזל, אנשי קרסו, יבואנית רנו, נחושים להמשיך במהלך המעניין שהחלו עם הפלואנס לוגמת הסולר. מעודדים מהצלחתה הגדולה של הפלואנס דיזל בשוק הישראלי, הם מתכננים להרחיב את היצע הדיזל של היבואנית בארץ ולהמשיך ולהביאם במחירים תחרותיים.

החדשה הגדולה, תרתי משמע, הצפויה מהכיוון הזה היא תחילת הייבוא של רנו לטיטיוד בגרסת הדיזל. המכונית הגדולה בהיצע של רנו (לפחות עד הצגת גרסת הייצור של רנו טאליסמן), הוצגה לפני כשנה, מיוצרת בדרום קוריאה ומבוססת על סמסונג SM5. היא מוצעת עם תיבה אוטומטית בעלת תיבת שישה יחסים בצירוף מנוע דיזל 2.0 ליטר 173 כ"ס. הביצועים טובים למדי, עם 205 קמ"ש מירביים וזינוק ל-100 קמ"ש ב-9.9 שניות.
הלטיטיוד היא מכונית גדולה, עם 490 ס"מ אורך ובסיס גלגלים של 276 ס"מ. אך בכוונת רנו לשווקה עם תג מחיר מקביל לזה של המשפחתיות הגדולות בארץ כמו פורד מונדיאו ומאזדה 6. כל זאת למרות שהיא מצוידת במנוע דיזל שאמור להביאה למחיר יקר יותר. בכך תחזור רנו אחרי שנים לתחום המכוניות הגדולות.

במקביל לנחיתת הלטיטיוד, ברבעון האחרון של 2012 אמורות להגיע לכאן גם גרסאות הדיזל של רנו מגאן הרגילה והסטיישן. אלה יצוידו במנוע 1.5 ליטר ובתיבה כפולת המצמדים אשר הכרנו בפלואנס. טעימה מגרסאות ההצ'בק והסטיישן כבר קיבלנו לפני כארבעה חודשים בעת ההשקה העולמית לעיתונאים שנערכה בספרד. מחיריהן יהיו כמובן דומים לאלה של רנו פלואנס דיזל המוכרת.