פורד אדג' מול הונדה CR-Vמדי שבוע נציג לכם שתי דוגמאות למכוניות. האחת – דוגמא למכונית שנותנת תמורה טובה למחיר. השנייה – דוגמא למכונית שנותנת תמורה לא מספקת למחיר בו היא מוצעת.
הפעם נשווה רכבי פנאי במחירים של 200,000 ומעלה. האחד אמריקני מגודל ומפואר, השני נכנס לקטגוריה רק בגלל שהיבואנית קבעה לו מחיר גבוה.
מי מול מי: פורד אדג' SEL-plus, מול הונדה CR-V אקזקיוטיב
קטגוריה: רכבי פנאי ב-200,000 שקלים ומעלה
מחיר תחרותי לקבוצה: 200-250 אלף שקל
מקבלת צל"ש: פורד אדג' הראשון הוצג בדטרויט בשנת 2006 ומתברג כאח קטן (יחסית לסטנדרטים של האמריקנים) לאקספלורר. הוא יצא בזמן המשבר הכלכלי, שנה אחרי שפורד הפסיקה לייצר את האקסקרז'ן המגודל (גם במונחים אמריקנים הוא נחשב למגודל). הדגם הראשון של האדג' הציע מרווח רב לנוסעים ומנוע חזק במחיר זול, אך איכות תא הנוסעים אכזבה אותנו במבחנים השונים שערכנו לו. בשנת 2010 הוצג דגם מחודש (הנוכחי), כאשר השדרוג המרכזי לעומת הדגם הקודם היה בתא הנוסעים. לאדג' המחודש תא נוסעים שמרגיש איכותי ומפואר, רמת האבזור בדגם היקר יותר (250,000 שקלים לעומת 219,000 שקלים לדגם הבסיסי) גבוהה מאוד, וגם ילדים מדור מסכי המגע, יהיו חייבים לעבור על ספר הרכב כדי לגלות את מגוון האופציות השונות. מנוע 3.5 ליטר עם 285 כ"ס ב-6,500 סל"ד בשילוב תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים מייצרים ביצועים טובים לייצור המגודל, מה שהפריע לנו, זה רמת הרעש בנסיעה שאינה תואמת את תחושת הפאר ברכב.
צל
צילום: מנהל
מקבלת טר"ש: הונדה CR-V כבר ותיק בעולם, הוא יצא בשנת 1995, הדגם הנוכחי יצא בשנת 2006 ודגם חדש כבר מתדפק על דלתותינו. הוא מיועד אך ורק לכביש ועושה את זה טוב הן מבחינת נוחות הנסיעה והן כשזה נוגע לתא הנוסעים. אז למה הוא זוכה לתואר המפוקפק? הכל עניין של פרופורציות. ה-CR-V שייך לקטגוריה אחרת, קטגוריה של רכבי פנאי שמחירם מתחיל ב-160,000 שקלים בו מתחרים מאזדה CX-5, סובארו XV, יונדאי ix35 ואחרים. מכאן שאם מחירו היה כשאר חברי קבוצתו, אז ניתן היה להגדירו כעסקה סבירה, אולי אפילו טובה. אבל כשמחיר הגרסה הבסיסית נושק ל-190,000 – והגרסה הזאת בסיסית במלוא מובן המילה – מדובר בעסקה שאינה משתלמת. חשבתם לשדרג את הכלי ולרכוש את הגרסה המפוארת? דעו לכם שתצטרכו להיפרד מרבע מיליון שקלים, מחיר גבוה יותר מהאדג' הגדול והמפואר יותר. אז אם מלכתחילה אתם מחפשים רכב פנאי בטווחי המחיר האלה, האדג' יהיה האופציה המועדפת. אם ה-CR-V מספיק לצרכיכם, אז עשו לכם ולחשבון הבנק שלכם טובה, והעדיפו את אחיו לקטגוריה שזולים ממנו ב-20,000 שקלים לפחות. זה המקום להזכיר כי בחודשים הקרובים צפוי להגיע לארצנו ה-CR-V החדש, אך ללא הורדת מחיר משמעותית גם הדגם החדש יתקשה להתמודד עם אחיו לקטגוריה.