ניסאן פאת'פיינדר 2013
אחרי התמונות מגיעים גם הפרטים הרשמיים – דור חדש, רביעי במספר, של ניסאן פאת'פיינדר נחשף. כמו רבים וטובים לפניו, כמו למשל פורד אקספלורר, גם רכב הפנאי הגדול של ניסאן עושה מעבר אבולוציוני למרכב אחוד שמבוסס על מכונית רגילה. אם לדור הקודם, שהתבסס על מרכב נפרד עם שלדת סולם של טנדר הנווארה (הדור השני התבסס גם הוא על מרכב אחוד), עוד הייתה יכולת שטח ממשית, נראה שהדור החדש והבוגר הולך לכיוון רגוע יותר של כבישים, שבילים ובעיקר הסעת אנשים.

גם כן כמו מתחריו, פונה הפאת'פיינדר החדש יותר לחיסכון ולמשפחתיות. המבנה והשלדה החדשים תורמים להפחתה במשקל אל מתחת לקו ה-2 טון, גם לגרסת ההנעה הקדמית (1,882 ק"ג) וגם לזו הכפולה (1,946 ק"ג). זאת לעומת 2,140 ק"ג בדור הקודם.

כפי שניתן היה לצפות, יחידת ההנעה החדשה הינה גרסה מעודכנת של מנוע ה-V6 בנפח 3.5 ליטר של ניסאן. זה מייצר 260 כ"ס ב-6,400 סל"ד עם מומנט שעומד על 33.2 קג"מ ב-4,400 סל"ד ומשודך לתיבת הילוכים רציפה (CVT).
יחד עם הדיאטה, מתקבלת צריכת דלק של 9.3 ק"מ לליטר בגרסת ההנעה הקדמית ו-8.9 ק"מ לליטר בגרסה כפולת ההנעה. לפי ניסאן, מדובר בשיפור של כ-30% בצריכת הדלק מהדור הקודם, ככל הנראה בהשוואה למנוע ה-V6 האמריקני (שלא שווק בארץ) של הדור הקודם. ואם כבר האמריקנים, רצוי לזכור שהגרסה שנחשפה היא זו המיועדת לשוק הכי חשוב עבור הפאת'פיינדר. גרסה אירופאית (וישראלית) צפויה לצוץ גם כן, וזו כנראה תכלול גם היצע של מנועי דיזל.
פרטים נוספים על ניסאן פאת'פיינדר החדש
צילום: מנהל

ניסאן לא מפרסמת מידות בינתיים, ולכן לא ברור לחלוטין עם מי חולק הפאת'פיינדר את הפלטפורמה החדשה. בינתיים נאלץ להסתפק בהבטחות היפנים למרווח רב לכל שבעת הנוסעים מאחר וקשה לאמוד את אמיתות ההבטחה על-פי התמונות. העיצוב החדש הולך לכיוון האווירודינמי, לעומת הגישה הריבועית עד כה. את השאר ניתן לתמונות לספר.

הנוסעים בשורה הקדמית יזכו לגג-נפתח, כאשר מעל השורות השנייה והשלישית ישנו גג זכוכית קבוע. העיצוב הפנימי עשיר ובהיר יותר, ומשדר מעט יותר יוקרה, אם כי גם הפאת'פיינדר הנוכחי לא בדיוק ספרטני מבפנים. רשימת האבזור כוללת מסך מגע בקונסולה המרכזית ומסכים גם בגב המושבים הקדמיים בגודל 5.5 אינץ'. השורה השלישית לא תצפה במסכים, אבל תהנה מבונוס לא מקובל של אפשרות לשנות את זווית המשענות. ברשימת האופציות תמצאו ריפודי עור, גלגל הגה מחומם (אנחנו מחכים שימציאו את הגרסה המקוררת), חימום וקירור למושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע משופרת ועוד.

נכון לעכשיו עדיין אין לפאת'פיינדר החדש מחיר – זה יוכרז לקראת תחילת השיווק בארצות הברית, שיחל בסתיו. הרכב והמנוע ייוצרו במדינת טנסי שבארה"ב (בשני מפעלים שונים). הגרסה האירופאית של הדור הנוכחי, אגב, מורכבת בספרד.