משרד האוצר אולי לא הצליח להעביר את כל הגזירות הכלכליות שתכנן, אולם לפחות מענף הרכב הוא כנראה קיבל הרבה יותר מאשר ציפה. הודעת האוצר על ייקור המע"מ זעזעה את ביצת הרכב המקומית שעד אותה נקודה סבלה מהאטה מתמשכת ששורשיה החלו עוד בסוף שנה שעברה. הניעור הזה גרם לחלק מיבואניות הרכב לזמן אליהם לקוחות מוסדיים ופרטיים כדי שאלה יקדימו לשחרר את מכוניותיהם שהוזמנו בטרם יעלה המע"מ ב-1 באוגוסט. הלקוחות הטריים, שלא רצו להרגיש "פראיירים", הגיעו בהמוניהם לאולמות התצוגה, שילמו את מלוא הסכום שנדרש ואת התוצאות אפשר לראות בדו"ח המסירות שמתפרסם היום (חמישי). רק 248 כלי רכב מפרידים בין מסירות יולי 2012 ליולי 2011 שכזכור היה חלק משנת השיא במסירות כלי רכב בישראל. גם בהשוואה לחודש יוני 2012 נגלה שמדובר בעליה משמעותית עם יותר מ-7% במסירות.
אז האוצר הצליח "לסדר" לעצמו הכנסות נאות מתחום הרכב ולא נופתע אם הוא יצליח "לארגן" חודש נוסף בעקבות דחיית העלאת המע"מ לתחילת ספטמבר. למעשה, היות והוא מריץ את כל הרעש סביב העלאת מחירי המכוניות בינואר 2013 (בשל שינוי נוסחת המס הירוק והקטנת הטבות המס) לא נופתע גם אם עד סוף השנה נחזה בחודשי מסירות "חזקים" יותר והכנסות גבוהות ממסים.

בראש הטבלה נמצאת עדיין יונדאי שהחודש מציגה ירידה משמעותית במסירות. זו מדווחת על 2,460 יחידות שמשמעותן ירידה של 20% ביחס ליולי 2011. ירידות משמעותיות נרשמו גם אצל מאזדה (33%-), שברולט (50%-), פיג'ו (35%-) ומיצובישי (50%-), שהסתפקה במסירת 205 יחידות בלבד. מנגד, מככבות בטבלה החודש פורד עם עליה של 115% ביחס ליולי 2011; רנו הקופצת ב-87% בין היתר גם בזכות בטר פלייס שהחודש העלתה על הכביש 60 יחידות מדגמי הפלואנס החשמלית ואיסוזו המזנקת ב-294% לאחר שהחלה במסירות ה-D מקס החדש.

באגף היוקרה השלישייה מגרמניה ממשיכה להוביל את הטבלה. במבט ראשון נראה כי ב.מ.וו אוחזת בכתר, אולם יש לשים לב כי דו"ח איגוד יבואני הרכב מחבר את מסירות ב.מ.וו ומיני יחדיו. כשמפרידים את המותגים מגלים כי זו אודי שממשיכה לשמור על מקומה בפסגה. ב.מ.וו כאמור מדורגת אחריה כשמרצדס (גם בניכוי המשאיות הקלות) סוגרת את השלישייה.
באגף הפרימיום רק שלוש יצרניות נחלשו בחודש שחלף: ביואיק (59%-), קאדילק (38%-) ויגואר (38%-). אולם בחישוב מצטבר יצרניות נוספות נכנסות לרשימה (כמו וולוו, אלפא רומיאו ואינפיניטי) ואילו קאדילק לא רק שיוצאת, היא מציגה עליה נאה ביחס לשוק בירידה.
מסירות יולי 2012*:
מסירות יולי 2012: על תוספת המע
צילום: רודי אלמוג
* על פי נתוני איגוד יבואני הרכב