אם ברשותך רכב, ודאי כבר מצאת את עצמך מול טופס החיוב של חברת האשראי ולא פעם ספרת את מאות השקלים ששילמת עבור הזהב השחור. רבים מתייחסים להוצאות הדלק כגזרה משמיים ומתעלמים ממגוון האפשרויות והשיטות שיכולות לעזור לחסוך אלפי שקלים בשנה. כן, זה לא טעות: אלפי שקלים בשנה!
לפניכם מספר המלצות לחיסכון בהוצאות הדלק:

השוואת מחירי דלק
אולי ההמלצה החשובה ביותר היא לקנות דלק זול. ולא, אני לא מתכוון לרכוש דלק מתוך מיכלית המוסתרת באסם או דלק מהול בשמנים ואתנול, אלא פשוט להיכנס לתחנת הדלק הזולה יותר בדרך לעבודה או בדרך לחוג של הילד. רבים מהנהגים מתעצלים לנסוע עוד 100 מטר או לשנות הרגלים, ובכך מונעים מעצמם חיסכון מיידי של מאות שקלים. למשל, ההפרש בין תדלוק בתחנה המעניקה הנחה של 13 אגורות לליטר לבין תחנה המאפשרת 30 אגורות לליטר מסתכם ב-8.5 שקל לתדלוק משפחתית ממוצעת בעלת מיכל דלק של 50 ליטר. במידה ואתם מתדלקים אחת לשבוע, תדלוק בתחנה הזולה יותר יחסוך לכם 442 שקל בשנה.
6 המלצות לחיסכון משמעותי בעלויות הדלק
צילום: מנהל
מזומן או אשראי
רבות מהתחנות מעניקות הנחה מסוימת על תדלוק באשראי, והנחה משמעותית יותר למשלמים במזומן. כאן תוכלו למצוא פערים של 35 ו-40 אגורות לטובת המזומן.
גם אם אינכם נמנים עם אלה המסתובבים עם חבילת שטרות מגולגלת בכיס, כדי לדעת שבחלק מהתחנות ניתן למשוך כסף מחנויות הנוחות. העמלה על כך משתנה מחנות לחנות ומבנק אחד לאחר, אולם לרוב היא נמוכה יותר מגובה ההנחה על דלק אילו שילמתם באשראי. כך שעדיף לכם להיכנס לחנות הנוחות, להשתדל לצאת משם רק עם מזומן ביד ולא עם חבילת בפלות ולתדלק את רכבכם במזומן.

תדלוק בשירות עצמי
תדלוק עצמי מקנה לנו הנחה לכל ליטר דלק על פי חוק. ברוב תחנות הדלק בארץ גובים את מחיר המקסימום (ללא הנחה בכלל) עבור תדלוק בשירות מלא ובחלק גדול מתחנות הדלק אף גובים דמי שירות נוספים עבור שירות בשעות הלילה (בדרך-כלל מ-22:00 עד 06:00), בשבתות ובחגים. אז עשו לעצמכם טובה, ותדלקו בשירות עצמי. במידה ובא לכם להתפנק, לפחות בחרו בתחנה שמעניקה הנחה גם על תדלוק בשירות מלא.

מבצעים בתחנות דלק
תחנות דלק רבות מעניקות מעל כמות מסוימת של ליטרים הטבות שונות כגון שטיפת רכב, עיתון, קפה ועוד. לעתים המבצע הופך את התדלוק בתחנה מסוימת לכדאי יותר, אבל זהירות, יש תחנות המפתות לתדלק אצלם בגלל מבצע כזה או אחר על אף שהן גבות מחיר מלא לכל ליטר בנזין. אז חיפשו את התחנה הנכונה ואם מצאתם תחנה שמעניקה הטבות בנוסף להנחה על הדלק – דעו שאתם בכיוון הנכון.
6 המלצות לחיסכון משמעותי בעלויות הדלק
צילום: מנהל
תחזוקת הרכב
אנחנו יוצאים מתוך נקודת הנחה כי אתם כבר פועלים לפי ההנחיות המקובלות ושומרים על תקינות הרכב. אבל עבור מי מכם ששכח נזכיר כי שמירה על תקינות מכאנית (כמו כמות מספקת של שמן במנוע, מסננים נקיים) תשפר פלאים את יחס צריכת הדלק לכל קילומטר. הקפידו על לחץ אוויר נכון בצמיגים (בעיקר בגלל הבטיחות). הסירו מהרכב משקל עודף מיותר (בינינו, מתי בפעם האחרונה השתמשת במנגל שיש לך בתא המטען).

נהיגה נכונה
על ידי נהיגה נכונה ניתן לשפר בצורה משמעותית את רמת צריכת הדלק של הרכב. אימצו לעצמכם הרגלי נסיעה חסכוניים. למשל: הימנעו מההאצות מהירות ומבלימות פתאומיות. תכננו את הנסיעה כך שהתאוצה תהיה הדרגתית והסירו את הרגל מדוושת התאוצה מוקדם ככל האפשר כאשר אתם מתכוננים לעצירה. התאימו את ההילוך לתנאי הנסיעה. תכננו מראש את מסלול הנסיעה ובאזורים בעיתיים נסו לבדוק לפני כן היכן ניתן לחנות. כבו את הרכב בעצירות של יותר משתי דקות. כשניתן, וותרו על המזגן.