אלפא רומיאו מיטושם מלא: אלפא רומיאו מיטו
אחיות לפלטפורמה: פיאט גרנדה פונטו, אופל קורסה, אופל מריבה, פיאט פיורינו/ סיטרואן נמו/ פיג'ו ביפר.
מתחרות עיקריות: אודי A1, סיטרואן DS3, מיני קופר.

כדאי לדעת עליה: המיטו הוצגה בשנת 2008. היא מבוססת על פיאט גרנדה פונטו, אך היא זוכה למפשקי גלגלים רחבים יותר ב-2 ס"מ, מתלים שונים ויחס היגוי ישיר יותר. בשנת 2009 המיטו הייתה הראשונה לקבל את מנועי המולטי-אייר של פיאט בנפח של 1.4 ליטר. המנועים מגיעים בכמה גרסאות: אטמוספרית עם 105 כ"ס ושתי גרסאות מוגדשות עם 135 כ"ס ו-170 כ"ס שקיבלה את השם המחייב: Quadrifoglio Verde (תלתן ירוק). בשנת 2010 המיטו קיבלה את תיבת ה-TCT כפולות המצמדים שהשלימה את החוסר בתיבה אוטומטית. באירופה היא מוצעת גם עם מנועי דיזל ועוד מגוון רב של מנועי בנזין.
אחת מקטלוג אוטו: אלפא רומיאו מיטו
צילום: ניצן אביבי
המיטו היא המכונית הקטנה בהיצע של אלפא רומיאו. היא יפה ומעוצבת, גם תא הנוסעים שלה יפה ומעוצב, אך התנהגות הכביש בינונית, נוחות הנסיעה חסרה ואיכות הבנייה מזכירה מאוד מכוניות של פיאט. בכל זאת, ניתן ליהנות בנהיגה ספורטיבית איתה, המנוע מגיב מצוין, ההגה הקצר יחסית מהנה בסיבובים והמתלים עובדים טוב. היא לא באמת ספורטיבית קיצונית וגם התלתן לא יכולה להתחרות מול קליאו ספורט או קורסה OPC, אך היא כן תהיה עדיפה עליהן ביום-יום ובמבטי הבריות.

כל מה שטוב: עיצוב, מנוע, הסמל הנכון.
כל מה שרע: נוחות, הגה עצבני מדי בשיוט, אפשר היה לצפות ליכולת ספורטיבית טובה יותר.
מה מקבלים: מכונית מהנה למדי, חזקה ומעוצבת, אך אחת כזאת שלא תספק את שוחרי הנהיגה הספורטיבית.
גרסה נבחרת: רובוטית כפולת מצמדים, בסיסית – גם כך לא מדובר בסופרטיבית חמה, לכן בגרסה זו היא תבליט את התכונות הטובות שלה. המחיר – 143,000 שקלים.