קיה פורטה 2013
קיה, היצרנית השנייה בגודלה וחשיבותה בקוריאה, מפרסמת היום (ב'), איורים ראשונים אודות הדור החדש לקומפקטית סדאן המצליחה של החברה, הפורטה. על פי הודעת החברה, המכונית החדשה תוצג ראשית בקוריאה בהמשך השנה, תחת שם חדש – K3. כשההגעה לשווקים מחוץ לקוריאה צפויה במהלך הרבעון הראשון של 2013. אלינו תגיע המכונית לקראת סוף הרבעון הראשון של אותה שנה. עוד מוסיפים בקיה כי לאחר הצגת דגם הסדאן של קיה פורטה החדשה, תוסיף החברה להיצע ,דגם מחומש דלתות (האצ'בק), ודגם בתצורת קופה שתי דלתות.
על פי צמד האיורים שפרסמה החברה לא ניתן ללמוד הרבה, כרגיל. אך שפת העיצוב הנוכחית של קיה, בהנהגתו של המעצב המוערך פיטר שרייר, מוצאת גם כאן ביטוי נאה למדי. נשאר רק לקוות כי בדגם הקונספט, ויותר חשוב בדגם הסדרתי שיגיע אחריו, לא ייעלמו קווי המתאר הנאים עם החזית הנמוכה והישבן הגבוה.
הדור הראשון של קיה פורטה, אשר החליף ב-2008 את הסראטו המיושנת (והמשיך להיקרא סראטו בשווקים מסוימים), הפך מאז לדגם הנמכר ביותר של היצרנית במהלך 2011, עם מכירות של למעלה מ-445,000 דגמים ברחבי העולם. על פי הודעת היצרנית הקוריאנית, הדור השני למכונית הפופולארית יהיה ארוך, רחב וגם נמוך יותר מהדגם הנוכחי, ובמקביל גם מרווח יותר. מעבר לכך החברה אינה מפרסמת פרטים כלל. סביר להניח כי במהלך השבועות הקרובים, תחל החברה בטפטוף פרטים ותמונות נוספות אודות הפורטה החדשה. אנו באוטו כמובן, נמשיך לעדכן.