רנו קנגו מול ניסאן NV200מדי שבוע נציג לכם שתי דוגמאות למכוניות. האחת – דוגמא למכונית שנותנת תמורה טובה למחיר. השנייה – דוגמא למכונית שנותנת תמורה לא מספקת למחיר בו היא מוצעת.

הפעם נציג לכם שני טנדרונים. האחד יפני עם קרביים צרפתיים, השני צרפתי שהוא דווקא ממש על הגבול בין מיניוואן לטנדרון.

מי מול מי: רנו קנגו 1.5D פריולג' מול ניסאן NV200 קומבי
קטגוריה: טנדרונים
מחיר תחרותי לקבוצה: 130-140,000 שקל
צל
צילום: מנהל

מקבל צל"ש: רנו קנגו הוצג בשנת 1997 ולא השתנה הרבה עד הדגם החדש שהוצג 11 שנים מאוחר יותר, והגיע לארץ רק בשנת 2010. הדגם החדש מבוסס על פלטפורמה של מיניוואן, רנו סניק, מה שמעיד על כוונתה של רנו לייצר רכב מסחרי שייתן תחושה כמה שיותר קרובה למיניוואן משפחתי. רנו אכן הצליחה במשימה והקנגו נותן תחושה של רכב משפחתי רגיל ולא של רכב מסחרי פשוט ובסיסי. ישנם המון תאים בכל מקום, אם זה מעל המושבים, מתחת למושבים, בדלתות, ובטוח שיש כמה שעוד לא הצלחנו למצוא. המרווח לנוסעים הוא מהטובים בקטגוריה וגם המושבים נוחים. כמו שציינו קודם, נוחות הנסיעה טובה גם היא ומזכירה יותר רכב משפחתי מאשר מסחרי. גם בתחום המסחרי הוא נותן תמורה טובה עם נפח הטענה של 3,000 ליטר, ורוחב כזה שמאפשר הכנסה של משטח משא בתקן אירופאי. גם המשקל המורשה הוא ממוצע בקטגוריה ועומד על 634 ק"ג. המחיר לגרסת הדיזל המאובזרת עומד על 141,900 שקלים, ובתמורה מקבלים עוד שתי כריות אוויר, עוד דלת צד ועוד אבזור נוסף שלא קיים בגרסה הבסיסית.

מקבל טר"ש: ניסאן NV200 הוצג ב-2009, ואלה שזיכרונם עוד לא מהתל בהם ודאי זוכרים את ניסאן וואנט שנמכר בארץ בשנות ה-90'. אם כך, ה-NV200 הוא המחליף של המחליף של המחליף שלו (או משהו כזה בכל אופן). המנוע ב-NV200 הוא עוד תוצר של שיתוף הפעולה ההדוק בין ניסאן לרנו הצרפתית, לכן יש לו את אותה יחידת הנעה של הקנגו, מנוע דיזל בנפח של 1.5 ליטר (85 כ"ס ב-3,750 סל"ד). בניגוד לאחיו החורג, שמנסה להיות מיניוואן, ה-NV200 מיועד לשימוש מסחרי יותר, מה שאומר שהוא פשוט ובסיסי. המרווח לנוסעים הוא מצומצם יחסית עקב מימד רוחב של 169.5 ס"מ (צר יותר מהקנגו ב-13.5 ס"מ). נוחות הנסיעה פחות טובה מהקנגו, גם רמת הרעש גבוהה יחסית לקנגו, ובכלל יחסית למה שאנחנו מצפים מאוטו מודרני. הוא אכן נותן נפח הטענה גדול יותר בקוב, והוא גם ארוך יותר ב-19 ס"מ מהקנגו אבל פה מסתיימים יתרונותיו.
צל
צילום: מנהל

השוונו שני טנדרונים בעלי אותו מנוע שהאחד מרווח לנוסעים, נעים לנסיעה, ומתאים גם לשימוש מסחרי עם הרבה תאי אכסון ונפח הטענה ממוצע לקטגוריה. השני פחות נוח, פחות מרווח ויותר רועש, לכן אין מנוס מלהגיד שהוא מתאים יותר לשימוש מסחרי. השאלה הנשאלת היא האם מגיע פחות למי שעובד עם האוטו שלו? לדעתנו לא. ה-NV200, שמחירו עומד על 139,900 שקלים, זול רק בכ-2,000 שקלים מהקנגו הכי מאובזר (ו-13,000 שקל יותר מהקנגו הבסיסי) ומציע רק שתי כריות אוויר ומצלמת רוורס שצריך ראיה של נץ צעיר כדי להיעזר בה. לכן ברור שבהשוואה הזאת הקנגו מקבל צל"ש.