יגואר XFשם מלא: יגואר XF
אחיות לפלטפורמה: הפלטפורמה עצמה הוצגה בשנת 2000, והמכוניות שחלקו איתה את הפלטפורמה כבר לא משווקות. אלו היו: יגואר S טייפ, פורד ת'אנדרבירד, לינקולן LS
מתחרות עיקריות: ב.מ.וו סדרה 5, מרצדס E קלאס, אודי A6, אינפיניטי M, לקסוס GS, וולוו S80
צילום: מנהל

כדאי לדעת עליה: ה-XF נחשפה לראשונה ב-2007, והיא הוצגה ממש בתקופת המעבר של יגואר לידי טאטא ההודית ב-2008. היא החליפה את ה-S טייפ הוותיקה והציגה מהפך עיצובי שנראה עתידני – לעומת העיצוב השמרני של קודמתה. גם תא הנוסעים הרגיש חדשני עם מגוון פתרונות מעניינים כמו ידית הילוכים הנשלפת מהקונסולה המרכזית ופתיחת תא כפפות באמצעות תנועת ליטוף.
ה-XF שווקה בהתחלה עם מנועי 3.0 ליטר (235 כ"ס) ו-4.2 ליטר בנזין (עם 300 כ"ס או גרסה עם מגדש-על שהעלה את ההספק ל-410 כ"ס). ב-2008 הוחלף מנוע ה-4.2 ליטר הוותיק במנוע 5.0 ליטר מודרני עם הספק של 380 כ"ס בגרסה אטמוספרית ו-510 כ"ס בגרסה המוגדשת. כל הדגמים הגיעו עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית. ב-2011 נעשתה מתיחת פנים קלה, כאשר השינויים העיקריים כללו החלפת התיבה האוטומטית מ-6 ל-8 הילוכים והוספת מנועי דיזל להיצע הדגמים בארץ (והחליפו את מנוע ה-3.0 ליטר בנזין) – 3.0 ליטר עם 240 כ"ס ו-2.2 ליטר עם 190 כ"ס. הפרשי המחירים בין בגרסאות השונות גבוהים – 389,000 שקלים ל-2.2 ליטר, 90,000 שקלים נוספים ל-3.0 ליטר וגרסאות ה-5.0 ליטר, על אף היותן אחת הדרכים הזולות להשגת מכונית חדשה עם V8 בארץ, במחירים שכבר עומדים על 589,000 ו-969,000 שקלים לגרסה המוגדשת. מנוע ה-3.0 ליטר ייתן כנראה את התמורה הטובה ביותר. מנוע ה-V8 חזק ועוצמתי אך צריכת הדלק גבוהה. אם יש לכם את הממון, אין ספק שהיינו ממליצים על גרסאות ה-5.0 ליטר.
כל מה שטוב: עיצוב, אחיזת כביש, הנדסת אנוש, ואיכות תא נוסעים, גרסאות ה-V8.
כל מה שרע: לא מתנהגת ומתקשרת כמו המתחרות הגרמניות בכביש המפותל, צריכת דלק גבוהה בגרסאות הבנזין, מרווח ביחס למתחרות.
מה מקבלים: אופציה יוקרתית, איכותית, ושונה מהשלישייה הגרמנית.
גרסה נבחרת: ה-3.0 ליטר דיזל תיתן את התמורה הטובה ביותר.