אופל אדםסגמנט מכוניות המיני העירוניות נמצא בתנופה ברחבי העולם. כמו בישראל, וללא קשר להטבות מיסוי כאלה ואחרות, שוק הרכב הגלובלי (למעט אולי השוק האמריקני, למרות שגם שם המגמה החלה להשתרש) רוצה רכב קטן, חסכוני, קל לתמרון ואם אפשר גם עיצוב אופנתי, מה טוב. לחברת אופל, אחת היצרניות החשובות והוותיקות ביבשת הישנה, כבר יש מכונית עירונית בהיצע הדגמים, אופל אגילה שמה (שלא מגיעה לישראל). היא חולקת פלטפורמה ומכלולים (וקווי עיצוב) עם סוזוקי ספלאש המוכרת במחוזותינו, כך שלמרות שמבחינת אופל זו מכונית עירונית (סגמנט A), ניתן גם לשייכה לקטגוריית הסופרמיני (סגמנט B).
ידוע זה מכבר כי אופל עובדת על מכונית עירונית חדשה. עתה, הגיע הזמן להצגתה הרשמית – אופל אדם (ADAM). מכונית קטנה ומעוצבת ששמה לה כמטרה את פיאט 500 ואת לנצ'יה אפסילון.
 
 
נתחיל במספרים: נתון האורך עומד על 370 ס"מ מכובדים למדי (לשם השוואה אורכה של קיה פיקנטו עומד על 359.5 ס"מ בלבד), כאשר נתון הרוחב שמפרסמת היצרנית עומד על 172 ס"מ. זאת על בסיס גלגלים קטן יחסית של 231 ס"מ (238.5 ס"מ לפיקנטו). המכונית החדשה מוצעת בתצורת שלוש דלתות וארבעה מושבים, כאשר אופל מבטיחה "מרווח לא רגיל" למכוניות מסוגה.
 
כרגע מציעה אופל את האדם עם היצע של שלושה מנועי בנזין: 1.2 ליטר עם 70 כ"ס, וצמד מנועי 1.4 ליטר עם הספקים של 87 כ"ס ו-100 כ"ס. כולם ישודכו לתיבת 5 הילוכים ידנית. עם כל הגרסאות ניתן יהיה להזמין עם חבילת האקופלקס (ecoFLEX) של היצרנית, הכוללת מערכת "עצור והתנע" לחיסכון בדלק. באופל מוסיפים כי בעתיד תוצע המכונית עם מנוע טורבו-בנזין (הזרקה ישירה) חדש שיעשה בכורה בדגם זה, כמו גם תיבת 6 הילוכים חדשה.
 
עירונית חדשה באה לעולם: אופל אדם (וידאו)
צילום: מנהל 

אופל אדם החדשה תציע שלוש אפשרויות עיצוב חיצוניות למרכב ולתא הנוסעים: GLAM ,JAM ו-SLAM, כאשר הראשונה תהיה צבעונית ואופנתית עם שילוב גווני מרכב שונים (גג, תא נוסעים), השנייה תהיה אלגנטית יותר והאחרונה תציע עיצוב ומראה יותר דינאמי וספורטיבי.
תא הנוסעים עוצב סביב מערכת הבידור והמידע החדשה של החברה, שכוללת אפשרות התחברות מהירה לטלפונים ניידים מתקדמים (אנדרואיד ו-iOS), חיבור לרשת האינטרנט, מסך מגע צבעוני בגודל 7 אינץ', חיבור USB ועוד.
באגף הבטיחות תציע האדם 6 כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות כסטנדרט. כמו כן ניתן כאופציה להזמין את המכונית עם מערכת חנייה אוטומטית, חיישני רוורס מקוריים ועוד מגוון תוספות.

אופל אדם, שתוכננה וגם תיוצר בגרמניה עצמה, תוצג במלוא הדרה בתערוכת פריז הקרובה שתיערך בחודש ספטמבר.
מיבואנית אופל נמסר כי המכונית תגיע לישראל במהלך 2013.