פולקסווגן פולו young
צ'מפיון הייתה אחת הראשונות לזהות את פוטנציאל המכירות של סופרמיני ידניות, ועוד לפני השיטפון האחרון, כבר הוכיחו כי במחיר הנכון העם מוכן לקנות מכוניות ידניות. אולם בעוד האחיות לבית סיאט וסקודה עושות חיל ומוכרות מאות יחידות של גרסאות הבסיס, פולקסווגן פולו נשארה מחוץ למשחק, כאילו לא יאה לה לשחק בליגה העממית.

לא עוד. עכשיו גם לפולקסווגן יש גרסת בסיס זולה לפולו. אומנם לא בגזרת ה-70,000 שקלים, מה שהפך למספר הקסם של הקטגוריה, אבל לא הרבה יותר – 80,000 שקלים. אולם ההבדל המהותי יותר טמון במרכב – רק 3 דלתות, מה שמגביל את השימושיות. אנשי המותג זיהו את הבעיה והפכו אותה להזדמנות – הוסיפו חישוקים קלים, מושבים משולבי עור ודיפון עור על ההגה – והצמידו את השם young כדי להבהיר למי בדיוק מיועדת הגרסה החדשה.

איפה הדלת?
את פולקסווגן פולו אתם כבר מכירים – וגרסת ה-3 דלתות לא מאוד שונה במראה מזו עם הדלתות מאחור. יש כאן את אותו חרטום פולקסווגן מוכר (עם חצאית נמוכה מאוד, שמתחככת בשמחה כמעט בכל מדרכה) ואותו מראה מכובד שגורם לה להראות גדולה יותר. החישוקים הקלים קטנים יחסית ולא מהיפים שראינו, ותרומתם למראה שולית.
פולקסווגן פולו Young: מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו, יצרן

בפנים זו אותה ארגונומיה מסודרת וברורה שפגשנו בעבר, אבל את שילוב הגוונים הנעים שפגשנו ב-TSI החליף גוון שחור אחיד, שיחד עם העיצוב הבסיסי חסר המעוף לא תורם לתחושת ה-young. הפלסטיקה מוצקה ומורכבת היטב, אבל קשה ופשוטה, ורק נגיעות העור שהתווספו בגרסה הזו נותנות טאצ' נחמד לחלל הנוסעים.

קיפול המושב הקדמי לא מלווה בהזזה אוטומטית שלו קדימה, ומזל שהדלת גדולה מספיק כדי לאפשר גישה סבירה גם כך. לקיפול המושב הפריעה גם משענת הראש שהתחככה בגג כאשר היתה מכוונת עבורי – ומדובר לצערי בגובה ממוצע לחלוטין. כך שבסעיף הגישה למושב האחורי מקבלת הפולו ציון סביר בלבד. אותו ציון ניתן גם למרווח מאחור אחרי שהשתחלתם פנימה – ברכי נוסעים גבוהים יחככו את המושב הקדמי, וראשם יהיה קרוב מדי למסגרת החלון בעקבות התכנסות הדופן פנימה באזור הגג.

הפתעה רכה
האמת היא שחשבנו שכאן פחות או יותר יסתיימו הגילויים. הרי את יחידת הכח הזו אנו מכירים כבר – יש לה כח מספק וזמינות טובה, היחסים בתיבת ההילוכים מחולקים היטב והמעבר בינם ברור ומדויק גם אם לא מאוד מהיר או קצר. בעיר מתקבלת תחושת כח טובה בזכות הילוכים נמוכים קצרים ומחוץ לעיר הכח מספק, ומתקבל שיוט רגוע יחסית בזכות חמישי ארוך למדי (2,600 סל"ד ב-100 קמ"ש).
פולקסווגן פולו Young: מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו, יצרן
אבל כבר ביציאה מחניון צ'מפיון בבני-ברק התחושה היתה שונה – המתלים ספגו ביעילות גבוהה יותר מיני שיבושים עירוניים, מספקים נוחות גבוהה. בהמשך, על הגלים בכביש 1, נע המרכב יותר מהזכור לנו מה-TSI, ויותר מדי באופן כללי. ההבדל במתלים הופך לברור עוד יותר בזמן שינוי כיוון, עם העברות משקל חריפות יותר בתגובה להפניית ההגה. חובבי הנהיגה החוליגנית יהנו מאוד מהנכונות של הרכב לסטות מדרך הישר תחת התגרות קלה (ומהעובדה שבקרת היציבות מתנתקת), אבל נהגים רגועים יותר עלולים לא לאהוב את העובדה שהזנב ברח בלי שהתכוונו.

רוח נעורים
הפולו young נאמנה לשמה, ויכולה לשמש כמכונית צעירים קלאסית. התיבה הידנית והמנוע הלא חזק מדי, יחד עם המתלים הרכים, הם בית ספר לא רע ליסודות הנהיגה, רק חשוב להקפיד לא לנתק את בקרת היציבות על הכביש הציבורי. אלא שלפולו יש מתחרה חזקה על ליבם של הצעירים דווקא מבית, בדמות סיאט איביזה בעלת העיצוב הצעיר יותר – ויתרון מחיר משמעותי.