סרג'יו פינינפארינהסרג'יו פינינפארינה, בנו של בטיסטה שהקים את חברת פינינפארינה (Pininfarina) המפורסמת, הלך לעולמו אתמול (יום ג') בגיל 85. בין השאר, הוא היה אחראי לעיצובן של אגדות מוטוריות רבות, ולהרבה עבודת "מאחורי הקלעים" שכללה פיתוח, הקמת מתקנים חדשים של החברה ופעילויות חברתיות ופוליטיות. הוא השאיר אחריו אישה, בת ובן בשם פאולו שמשמש כיום כנשיא החברה.

סרג'יו נולד ב-1926 בעיר טורינו שבאיטליה, למד הנדסה מכאנית והצטרף לאביו בחברה בתחילת שנות ה-50'. כשזה נפטר ב-1966, ירש סרג'יו את תפקיד היו"ר ונשאר בו (בהמשך בתפקיד יו"ר של כבוד) עד מותו. במהלך השנים הוא זכה להכרה רבה על תרומתו לחברה האיטלקית. הוא קיבל תואר דוקטור של כבוד בארצות הברית וכיהן במרוצת השנים כפרופסור בעיר הולדתו, כחבר בפרלמנט האירופאי, כנשיא ארגון יצרניות הרכב העולמי ועוד. הוא נכנס כמעט לכל היכל תהילה מוטורי אפשרי ואף היה חבר דירקטוריון בחברת פרארי. ב-2005 הוא זכה למעמד של סנאטור לכל החיים עקב תרומתו לחברה ולתעשייה באיטליה. ב-2008 נהרג בנו, אנדרה פינינפארינה, ששימש כמנכ"ל החברה, בתאונת דרכים.
יו
צילום: מנהל

כמעצב היה פינינפארינה אחראי לאינספור אגדות – כמה מהעיצובים האייקוניים ביותר של המאה ה-20 ועם לא מעט השפעה על אגדות טריות יותר כמו פרארי אנזו. קצרה היריעה מלהכיל את הרזומה העשיר שלו, בו ניתן למצוא עשרות מכוניות שכולנו מכירים. בין העיצובים המפורסמים ביותר של סרג'יו פינינפארינה תמצאו את פרארי F40, פרארי טסטרוסה, פרארי 288 GTO, פיאט 124 ספיידר, אלפא רומיאו ספיידר ופיג'ו 406 קופה. במהלך עשרות שנות כהונתו בחברה עוצבו עשרות רבות של מכוניות ואפילו רכבות ואוטובוסים. הוא חנך מפעלים וסדנאות עיצוב, כמו למשל סדנה משותפת עם וולוו, בה עוצבה ה-C70. פינינפארינה חנך ב-1986 את מנהרת הרוח הראשונה באיטליה ומהבודדות בעולם דאז.

בשנים האחרונות התמודדה חברת פינינפארינה עם קשיים כלכליים, כאשר בין שנת 2004 ועד לחודש מאי השנה, היא לא הציגה רווחים. בזכות רה-ארגון ופריסה מחודשת של חובות החברה היא זכתה בחודשים האחרונים להציג שוב רווחים ונראה שעדיין יש לה עתיד, במיוחד כאשר השוק הסיני המתפתח הולך ונעשה לחשוב ביותר עבור תעשיית הרכב כולה, ובתוכה גם לפינינפארינה.