רנו קליאו החדשהעוד לא הספקנו לסיים את משחק הניחושים סביב תמונות הריגול של הקליאו החדשה שפרסמנו לפני מספר ימים, וכבר רנו חושפת את כל סודות הסופרמיני החשובה שלה, קליאו. העיצוב חדש, יש שתי יחידות הנעה חדשות ורנו מבטיחה עוד הרבה חידושים והמצאות. הדור החדש והרביעי של רנו קליאו יוצג בתערוכת פריז שתיערך בסוף חודש ספטמבר השנה, ותחילת השיווק ברחבי העולם צפויה להתחיל בחודשים הראשונים של 2013.

לייעוץ חינם עם כתבי הרכב של אוטו על רנו קליאו חייג ל-3262* או לחץ כאן

מבחוץ נראית הקליאו החדשה עגלגלה, מודרנית וגם ספורטיבית יותר. זאת בעיקר בזכות אלמנטים שנשאבו מהדזיר (DeZir) קונספט באזור הפנסים הקדמיים, ידיות מוסתרות בדלתות האחוריות וחלק אחורי עם פנסים חדים וקצת כעוסים וספוילר בקצה הגג. מבפנים שמרה רנו על עיצוב נקי עם מיעוט כפתורים, קונסולה בעלת רקע מבריק, מחוונים ייחודיים ומראה כללי נאה בסך הכל. רנו מבטיחה לאפשר ללקוחות לבחור לעצמם מגוון רחב של אלמנטים עיצוביים, החל מהצבע ועד לצורת הלחצנים בקונסולה והידיות בדלתות.
בתחילה תשווק הקליאו בגרסת 5 דלתות בלבד, אם כי למרות שרנו לא מזכירה זאת, ניתן לצפות גם לגרסת 3 דלתות שעליה תתבסס גם הגרסה הספורטיבית של הקליאו הבאה, ה-RS. נכון לעכשיו רנו לא מפרסמת מידות.
רנו קליאו החדשה נחשפת
צילום: מנהל

הקליאו החדשה מצטרפת לחגיגת המנועים הקטנים והמוגדשים העולמית. עם החשיפה מציגה רנו גם 3 יחידות הנעה חדשות – 2 מנועי בנזין מוגדשים ומנוע דיזל אחד. בגרסת הבסיס תמצאו בפעם הראשונה מנוע 3 צילינדרים חדש בנפח 0.9 ליטר עם מגדש טורבו שמספק 90 כ"ס ו-13.8 קג"מ ב-2,500 סל"ד. בגרסה זו מצהירה רנו על צריכת דלק של 23.2 ק"מ לליטר ופליטת מזהמים נמוכה של 99 גרם פחמן דו-חמצני לקילומטר. מנוע הבנזין הנוסף, שיהווה כרגע את גרסת העל של הקליאו וגם הוא חדש, מגיע עם 4 צילינדרים, מגדש טורבו ונפח של 1.2 ליטר המפיקים 120 כ"ס ו-19.4 קג"מ ב-1,750 סל"ד. אליו תשודך, תיבת 6 הילוכים אוטומטית כפולת-מצמדים. מנוע הדיזל החדש שמצטרף גם הוא להיצע מגיע עם 4 צילינדרים, נפח של 1.5 ליטר, 90 כ"ס ו-22.4 קג"מ ב-1,750 סל"ד. הוא יגמע ליטר סולר לכל 31.2 ק"מ בלבד, ויפלוט 83 גרם של פחמן דו-חמצני לכל קילומטר. על-מנת לסייע בחיסכון, יוצעו מנוע ה-0.9 ליטר ומנוע הדיזל עם מערכת עצור והתנע.

גם מבחינת האבזור יהיה לקליאו החדשה מה להציע, כמו: שליטה קולית, מסך מגע בגודל 7 אינץ' האחראי על מערכת הניווט (בחלק מהשווקים) והמולטימדיה. בנוסף, חנות האפליקציות של רנו, שנקראת R-לינק, תאפשר הורדה של מגוון תוכנות לשימוש במכונית. כל רמות האבזור יציעו קישוריות בלוטות' ובחלקן יהיה גם חיבור USB ובקרת אקלים.

זהו הדור הרביעי של רנו קליאו, שהוצגה לראשונה לפני 22 שנים. הדור הנוכחי, המשווק כמובן גם בישראל, הוצג אי-שם בשנת 2006 וזכה למתיחת פנים מקיפה ב-2009. עבור רנו, מדובר באחד הדגמים החשובים והרווחיים ביותר.