מאזדה 3
כמעט במקביל להגעת הגרסה המחודשת קלות של מאזדה 3, עורכת דלק מוטורס, היבואנית, מספר שינויים ושדרוגים ברמות האבזור של המכונית המשפחתית הפופולארית. כל זאת כדי לשפר את כוח המשיכה שלה בעיקר בתחום המכוניות הפרטיות. מאזדה מצליחה לעשות זאת תוך שמירה על מחיר זהה למרות שער יין גבוה שאמור להקשות עליה ביותר בתמחור הכלים.

עד כה שווקה גרסת ה-1.6 ליטר בשתי רמות גימור כשהבכירה מביניהן ענתה לשם 'קומפורט' (Comfort). כעת מודיעה היבואנית החלפת רמה זו ב'ספיריט' (Spirit) המהודרת יותר המוכרת מגרסת ה-2.0 ליטר. משמעות הדבר כי גם בגרסת ה-1.6 ליטר נמצא מעתה חישוקי גדולים יותר (צמיגי R17 205/50), גג נפתח, חיישני גשם ותאורה ובקרת שיוט שלא הוצעו בעבר. עם זאת מחירה, כאמור, לא השתנה והיא תעלה 127,000 שקלים (גם מחיר גרסת האקטיב הבסיסית נותר ללא שינוי, 123,000 שקל).

בדומה למהלכיה עם פורד פוקוס החדשה דלק גם תציע גרסת 2.0 ליטר מוזלת ל-3. זו הוצעה עד כה ברמת הגימור ספיריט בלבד. כעת מצטרפת להיצע רמת אבזור 'אקטיב' – שהיא רמת האבזור הנמוכה ביותר ב-3. היא תהיה מאובזרת מעט יותר מה-3 אקטיב 1.6 ליטר בזכות חישוקי 16 אינץ' קלים (205/55 R16) ובקרת אקלים מפוצלת. אבל מחירה יהיה מושך ביותר – 127,000 שקלים.

עם השינויים האלה מנסים בדלק מוטורס לשפר את רמת התחרותיות של ה-3 אל מול שוק הרכב הגועש בתקופה האחרונה. ושוב, נראה לנו ששינויים אלה ישפיעו במיוחד על התחום הפרטי ופחות על ציי הרכב.