קיה פיקנטו
"אנחנו בטלקאר נמצאים עם קיה מאז 2008 וקצב הגדילה שלנו מבטיח." אומר גדי אונגר, מנכל טלקאר, יבואנית קיה. "ב-2011 עמדנו על נתח שוק של 7%, והשנה אנו מצפים להגיע לנתח שוק של 10%. על ציר זמן של ארבע שנים גדלנו מנתח שוק של אחוז אחד לעשרה. המדליות צריכות להינתן ליצרנית ולמדינה הזו אבל התוצאות ברורות. מתחילת השנה קיה נמצאת במקום השלישי בפער של כ-250 מכוניות מפורד כשיחד עם המוניות אנחנו נמצאים במקום השני. בין יתר הסיבות לגידול במכירות היא העובדה שהיום נמכרות יותר מכוניות של קיה לקהל פרטי מאשר לציי רכב, היחס הוא 45-55 כשהמשמעות היא גידול של 250% במכירות לקהל הפרטי."
אונגר בטוח שלא יהיה קל לשמור על המיקום הזה בייחוד לאור הירידה במכירות שהוא צופה בשנת 2012. "אנחנו רואים ירידה מצטברת של 12-13 אחוזים לעומת אשתקד. השוק מאתגר ויש התפתחויות שמחייבות חשיבה מחוץ לקופסה וגם אנחנו נבצע זאת."
בין היתר רומז אונגר שגם קיה מתכוננת להצטרף לתחרות המתחממת בתחום הסופר-מיני הידנית. הריו 1.2 הידנית נראית כרגע יקרה למדי (85,000 שקלים) אבל ניתן להריח שקיה מתכוונת לבצע מהלך תחרותי גם שם. "אנחנו עם כדורים בקנה לתום הזה" מסכם אונגר.