מיכאל שומאכר. פודיום ראשון מאז החזרה לסבבפרננדו אלונסו ניצח בתום מרוץ דרמטי והפכפך שנערך בולנסיה שבספרד והיה לנהג הראשון העונה שמצליח להשיג שני ניצחונות. ההישג הזה הופך מדהים הרבה יותר אם לוקחים בחשבון שקבוצת פרארי נראתה רע ביותר במקצי הדירוג כאשר אלונסו פתח רק מהמקום ה-11.

מסלול הרחובות בולנסיה, שמארח השנה את הגרנד פרי האירופאי, ידוע דווקא בשל מרוצים משעממים יחסית, אבל הפעם התסריט היה שונה. הקפות הדירוג לא רמזו על הדרמה הקרבה כאשר סבסטיאן פטל ברד בול מוחק את יריביו עם זמן מעולה. מאחוריו ניצבו לואיס המילטון, פסטור מלדונדו ורומן גרוז'אן (מקלארן, וויליאמס ולוטוס בהתאמה).
פורמולה 1: אלונסו מנצח בולנסיה
צילום: מנהל
פרננדו אלונסו

פטל זינק מעולה ופתח פער גדול ביותר על המילטון, שבהקפה העשירית גם נעקף על ידי גרוז'אן. כבר בשלבים אלה החל אלונסו משפר עמדות באופן עקבי, אך הדרמה האמיתית החלה באמצע האירוע כאשר תאונה גררה הוצאת מכונית קוצבת. כל המתחרים אצו לרחבת הטיפולים אך תקלה בהחלפת הצמיגים של המילטון (שוב) סייעה לאלונסו לעבור גם אותו ולהגיע למקום ה-3. בהזנקה מחדש הוא הצליח לעבור את גרוז'אן. האם הוא יצליח לאיים על פטל? הוא לא ממש היה צריך. לפתע נראתה המכונית של רד בול מאטה ופטל פרש מההובלה. הקהל הספרדי נכנס לאקסטזה כאשר אלונסו הוביל. גרוז'אן בלוטוס היה קרוב מאוד אליו, אלא שגם הוא נפל קורבן לבעיות אמינות כאשר מנוע הרנו שלו הפסיק לתפקד. המילטון עלה למקום השני אבל קימי רייקונן בלוטוס השנייה היה צמוד אליו. הוא שמר על צמיגיו טוב יותר ושתי הקפות לסיום ניצל זאת כדי לתקוף, לעבור את המילטון ולעלות למקום השני.

כעת הגיע תורו של מלדונדו בוויליאמס ללחוץ. המילטון לא ויתר ומלדונדו, שניסה לעבור, פגע בו. המילטון פרש, מלדונדו הדרדר וזה אמר שמיכאל שומאכר, שפתח מהמקום ה-12 הצליח לטפס למקום ה-3. לראשונה מאז חזר לזירה הגיע שומאכר לדוכן המנצחים, ולחשוב שרק ארבע הקפות קודם הוא היה במקום ה-8. איזה סיום מרגש.

בעקבותיו דלק מארק וובר שפתח מהמקום ה-19 וסיים רביעי כאשר הוא מקדים את ניקו הולקנברג (פורס אינדיאה), ניקו רוזברג (מרצדס), פול דירסטה, ג'נסון באטון (מקלארן), סרג'יו פרז (סאובר) ומלדונדו שבכל זאת הצליח לדדות לקו הסיום.

נצחונו של אלונסו במגרש הביתי הפך חשוב ביותר אם לוקחים בחשבון שיריביו העיקריים לתואר, פטל והמילטון יצאו מספרד ללא נקודות כלל.
פורמולה 1: אלונסו מנצח בולנסיה
צילום: מנהל
מארק וובר במקצה הדירוגים

גרנד פרי אירופה
1. פרננדו אלונסו – פרארי
2. קימי רייקונן – לוטוס
3. מיכאל שומאכר – מרצדס
4. מארק וובר – רד בול
5. ניקו הולקנברג – פורס אינדיאה
6. ניקו רוזברג – מרצדס
7. פול דירסטה – פורס אינדיאה
8. ג'נסון באטון – מקלארן
9. סרג'יו פרז – סאובר
10. פסטור מלדונדו – וויליאמס

אליפות העולם לנהגים
1. פרננדו אלונסו – 111 נקודות
2. מארק וובר – 91 נק'
3. לואיס המילטון – 88 נק'
4. סבסטיאן פטל – 85 נק'
5. ניקו רוזברג – 75 נק'

אליפות העולם ליצרנים

1. רד בול – 176 נקודות
2. מקלארן – 137 נק'
3. לוטוס – 126 נק'
4. פרארי – 122 נק'
5. מרצדס – 92 נק'