מדי שבוע נציג לכם שתי דוגמאות למכוניות. האחת – דוגמא למכונית שנותנת תמורה טובה למחיר. השנייה – דוגמא למכונית שנותנת תמורה לא טובה למחיר, או במקרה הזה תמורה דומה במחיר שונה לחלוטין.

השבוע אנחנו מעמידים את שתי הגרסאות של הסופרמיני המצוינת של פורד, הפיאסטה, אחת מול השנייה.

לייעוץ חינם עם כתבי הרכב של אוטו על כל דגמי פורד חייג ל-3262* או לחץ כאן


מי מול מי: פורד פיאסטה 1.25 ליטר ידנית מול פורד פיאסטה 1.4 ליטר אוטומטית.
קטגוריה: סופרמיני.
צל
צילום: מנהל

מגיע צל"ש: מה כבר לא נאמר על הפיאסטה הידנית, שהצטרפה לקלחת הסופרמיני הידניות האחרות בחודשים האחרונים עם תג מחיר אטרקטיבי של 75,000 שקלים. במבחן הדרכים שערכנו לה הסקנו שהיא אמנם יקרה במקצת מחלק מהמתחרות האחרות בקטגוריה, אבל גם מרגישה יותר נעימה ומודרנית מרובן, וישנה תחושה שהפער כדאי. יש לה מראה אטרקטיבי, 5 כוכבי בטיחות, תא נוסעים נעים ואיכותי והתנהגות קלילה, זריזה וכיפית. בנוסף לכך יש לה צריכת דלק טובה – 17.8 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת (נתוני יצרן). למרות שהיא לא בדיוק מכונית שרירים והיא לא הכי מרווחת בקטגוריה, עדיין מדובר באחת ממכוניות הסופרמיני הטובות שיש.
מגיע טר"ש: בגרסתה האוטומטית, יש לפיאסטה כמעט בדיוק את אותם יתרונות. נכון, יש לה מנוע 1.4 ליטר ויותר סוסים (96 לעומת 82 כ"ס) ואפילו מחשב דרך וכיוונון חשמלי לכסא הנהג, אבל הביצועים כמעט זהים (ואפילו קצת פחות טובים) וצריכת הדלק גבוהה יותר מאשר בגרסה הידנית, אם כי עדיין טובה – 15.4 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. ההבדל הגדול בין השתיים הוא המחיר – הגרסה האוטומטית של הפיאסטה עולה 105,500 שקלים. פער אסטרונומי של יותר מ-30,000 שקלים עבור מכונית קטנה ומחיר אבסולוטי המקרב אותה אל קטגוריית המשפחתיות הגדולה יותר. עם הפרש כזה במחיר, אין ספק שעדיף לכולכם להתגבר על הסטיגמה ולחזור לנהוג עם גיר ידני – זה שווה את הכסף ובכלל לא נורא כמו שאתם חושבים.