תמונת אילוסטרציהאל בית משפט השלום בראשל"צ הגיע נהג המואשם בזיוף מספר רכבו בעת חתימה על דו"ח תנועה. בכתב אישום שהוגש נגד נהג טענה המדינה, כי הנהג קיבל דו"ח לאחר שנתפס נוהג ללא חגורת בטיחות, וכאשר התבקש לחתום על הדו"ח, שינה ספרה אחת ממספר הרכב. המדינה טענה, כי לנהג 65 הרשעות תנועה, מתוכן 13 על אי חגירת חגורה. בנוסף לעבירת התנועה, האשימה אותו בעבירות של זיוף והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו.

בטיעוניה לעונש טענה המדינה, כי הנאשם לא נוטל אחריות למעשיו וממשיך לטעון בכל תוקף כי השוטרת היא שזייפה את הספרה בדו"ח. לטענתה, לנאשם עבר תעבורתי מכביר וזה הגדיל לעשות ואף זייף את הדו"ח כדי להתחמק משלילת רישיונו, ולפיכך ביקשה להשית עליו עונש מוחשי של עבודות שירות.

הנהג טען מנגד, כי לא היה מעלה על דעתו לזייף את הדו"ח, ומי ששינתה את מספר הרכב הייתה השוטרת שתפסה אותו. בכל מקרה טען, כי הדו"ח נרשם עפ"י תעודת הזהות שלו, כך שממילא לא היתה משמעות למספר הרכב.

כן טען, כי בזמן האירוע כעס והתפרץ על השוטרת על שרשמה את הדו"ח בגין אי חגירת חגורת הבטיחות, בזמן שכלל לא נסע אלא ישב בתוך רכב עומד, וכנראה בשל כך היא החליטה להתנקם בו ושינתה את מספר הרכב לפני שהחתימה אותו על הדו"ח . לטענתו, הינו אדם נורמטיבי ללא עבר פלילי, ולפיכך ניתן להסתפק בהתחייבות בלבד.

השופטת איטה נחמן הרשיעה את הנאשם במיוחס לו. בפסק הדין צינה השופטת כי במהלך האירוע הנאשם ניסה להניא את השוטרת מלרשום לו דו"ח תנועה, בטענה כי יקבל שלילה באם תבצע זאת. כשנוכח לדעת כי שכנועיו לא צלחו ניצל את ההזדמנות ושינה ספרה במספר הרכב, לנגד עיניה של השוטרת, בזמן שבקשה ממנו לחתום עליו.

לפיכך הרשיע את הנאשם בזיוף והפרעה לשוטר והטילה עליו עונש מאסר על תנאי למשך 8 חודשים וקנס של 3,000 שקל.
לאתר המשפט הישראלי פסק דין