פסטור מלדונדוהמרוץ החמישי בסדרת הפורמולה 1 נערך בעיר ברצלונה שבספרד, ופעם נוספת קיבלנו מנצח חדש. זה אומר שבכל אחד מהמרוצים העונה ניצח נהג אחר. אלא שהפעם נרשמה היסטוריה: פסטור מלדונדו, הנהג הצעיר מונצואלה, הפתיע וזכה בניצחון הראשון בקריירה שלו. הוא החזיר את קבוצת וויליאמס, בעלת העבר המפואר, אחרי מספר עונות קשות,לדוכן המנצחים. בפעם האחרונה שוויליאמס נצחה מרוץ הייתה בברזיל ב-2004 עם חואן פבלו מונטויה.

אבל הדרמה במרוץ בקטלוניה החלה עוד לפני הזינוק. מלדונדו היה שני ללואיס המילטון בהקפות הדירוג, אך נהגה של קבוצת מקלארן נענש באופן חמור על כך שבסוף הקפת הדירוג נתקעה המכונית ללא דלק. הוא הורד למקום האחרון בסדר הזינוק ומן השורה הראשונה פתחו מלדונדו (שעלה למקום הראשון) ופרננדו אלונסו, הגיבור המקומי במכונית הפרארי.

אלונסו זינק טוב יותר ונטל את ההובלה, אבל מלדונדו לא ויתר ורדף אחרי הנהג המוערך. בהחלפות הצמיגים הראשונות פעלה קבוצת וויליאמס טוב יותר ומלדונדו עלה למקום הראשון. לקראת סיום המרוץ החל אלוף העולם לשעבר מצמצם את הפער וניסה ללחוץ על מלדונדו אך זה לא נכנע. הוא ניהל מרוץ שקול וחצה ראשון את קו הגמר.

בשלבי הסיום להט על המסלול גם קימי רייקונן בלוטוס, שהתקרב לאלונסו בקצב מהיר אך נאלץ להסתפק במקום השלישי לפני חברו לקבוצה רומן גרוז'אן. במקום החמישי סיים קאמוי קוביאישי המפתיע בסאובר. שישי סיים סבסטיאן פטל (רד בול) שעדיין מוביל בדירוג הנהגים לפני ניקו רוזברג במרצדס היחידה שסיימה (שומאכר היה מעורב בתאונה עם מכונית הוויליאמס של ברונו סנה). והמילטון? הוא הצליח לשפר עמדות ולסיים לפני ג'נסון באטון במקלארן השנייה.
עם חמישה מנצחים בחמישה מירוצים אין ספק שהעונה הזו נראית מותחת מתמיד ויוצאת דופן.
פורמולה 1: מלדונדו מפתיע בקטלוניה
צילום: מנהל

גרנד פרי קטלוניה
1. פסטור מלדונדו – וויליאמס
2. פרננדו אלונסו – פרארי
3. קימי רייקונן – לוטוס
4. רומן גרוז'אן – לוטוס
5. קאמוי קוביאשי – סאובר
6. סבסטיאן פטל – רד בול
7. ניקו רוזברג – מרצדס
8. לואיס המילטון – מקלארן
9. ג'נסון באטון – מקלארן
10. ניקו הולקנברג – פורס אינדיאה

אליפות הנהגים
1. סבסטיאן פטל – 61 נק'
2. פרננדו אלונסו- 61 נק'
3. לואיס המילטון – 53 נק'
4. קימי רייקונן- 49 נק'
5. מרק וובר – 48 נק'

אליפות היצרנים
רד בול – 109 נק'
מקלארן – 98 נק '
לוטוס – 84 נק'
פרארי – 63 נק'
מרצדס – 43 נק'