ב.מ.וו סדרה 3 טורינג
ב.מ.וו חושפת תמונות ופרטים ראשונים אודות מצטרפת חדשה למשפחת הסדרה 3, גרסת הטורינג. צמיחה של כמעט 10 ס"מ באורך (לסה"כ של 462 ס"מ) ובסיס גלגלים שגדל ב-5 ס"מ (281 ס"מ), מבטיחים מרווח ושימושיות עדיפים בשיעור ניכר לעומת גרסת הטורינג של הדור היוצא. נתונים אלו זהים לנתוני של ב.מ.וו סדרה 3 החדשה שהוצגה זה מכבר. תא המטען גדל ב-35 ליטרים לכדי נפח כולל של 495 ליטר מכובדים (1,500 ליטר עם מושבים מקופלים), הגדול בקטגוריה, על-פי החברה הגרמנית. קיפול מושבים מודולארי (40/20/40), פתיחה חשמלית לתא המטען (עם אפשרות לפתיחה ע"י העברת הרגל בתחתית הפגוש האחורי, כחלק מחבילת "גישה נוחה"), שמשה אחורית הנפתחת בנפרד ומגוון פתרונות עיגון הם רק חלק מרשימת האופציות הקיימות.
ב.מ.וו סדרה 3 טורינג חדשה
צילום: מנהל
שלושה מנועים זמינים בעת ההשקה, צמד מנועי דיזל ואחד בנזין: יחידת הבנזין (328i) מתהדרת ב-4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם 245 כ"ס (ב-5,000 סל"ד) וכ-35.6 קג"מ (החל מ-1,250 סל"ד). מנוע הדיזל הבכיר הוא בנפח 3.0 ליטר עם 6 צילינדרים מוגדשים (330d), המנפק 258 כ"ס (ב-4,000 סל"ד) ו-57 קג"מ (החל מ-1,500 סל"ד). מתחתיו מוצע מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר בעל 4 צילינדרים (320d), עם 184 כ"ס (ב-4,000 סל"ד) ו-38.7 קג"מ (1,750 סל"ד). תיבות 6 הילוכים ידניות מוצעות כסטנדרט בדגמי הארבעה צילינדרים, כאשר מנוע הדיזל הבכיר מקבל את תיבת 8 ההילוכים האוטומטית. הביצועים מצוינים בכל הגרסאות עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6 שניות לגרסת הבנזין (בשתי התיבות) ומהירות מרבית של 250 קמ"ש (מוגבלת). צמד הדיזליות בשילוב התיבה האוטומטית ישלימו את המאוץ הקלאסי ב-5.6 (330d) ו-7.6 (320d) שניות, עד למהירות מרבית של 250 קמ"ש ו-230 קמ"ש בהתאמה.
כל הגרסאות מוצעות עם מערכת עצור וסע, בנוסף למגוון אלמנטים המוצעים כחלק מאסטרטגיית ה-EfficientDynamics המוכרת של ב.מ.וו לחיסכון בדלק ופליטת מזהמים. 14.7 ק"מ לליטר ו-159 גרם לק"מ של פחמן דו חמצני, מהווים שיפור של כ-10% לעומת דגם הבנזין הקודם. נתוני מנועי הדיזל כצפוי מרשימים אף יותר, עם צריכת דלק של 21.2 ק"מ לליטר ו-124 גרם לק"מ (CO2) ל-d320 ו-19.6 ק"מ לליטר עם 135 גרם לק"מ לגרסת הדיזל הבכירה. ההנעה, מיותר לציין, היא אחורית, אך ניתן לשער שעם הזמן תציע ב.מ.וו גם גרסאות הנעה כפולה.
ב.מ.וו סדרה 3 טורינג חדשה
צילום: מנהל

כמו באחות מרובעת הדלתות גם סדרה 3 טורינג תוצע בשלוש גרסאות עיצוב לבחירה: ספורט ליין (Sport Line), לקשרי ליין (Luxury Line) ומודרן ליין (Modern Line) הנבדלות אחת מהשנייה בעיקר ע"י שינויים קוסמטיים חיצוניים ופנימיים. כמו כן, חבילת M מוצעת כבר עם תחילת שיווק הדגם החדש (M Sport package). גם כאן עיקר השינויים הינם קוסמטיים, עם חבילת עיצוב אווירודינמית, חישוקים גדולים יותר (18 או 19 אינץ'), מושבים ספורטיביים ועוד. אך בנוסף, גרסאות אלו נהנות מכיול מתלים ספורטיבי יותר כמו גם בלמים משופרים.

תחילת השיווק של הטורינג בעולם צפוי לקיץ הקרוב, כאשר על-פי יבואנית ב.מ.וו אין כרגע תוכניות שיווק לדגם זה בישראל.