פיג'ו 208הזמן רץ. זה קורה בכל התחומים ובייחוד בתעשיית הרכב שעברה לקצב מהיר ביותר בשנים האחרונות. נראה שרק לפני יומיים הוחלפה ה-206 ב-207, והנה כבר נושקת לאספלט ה-208, אולי המכונית החשובה ביותר לעתידה של פיג'ו. והאריה הצרפתי רוצה לשאוג עימה חזק מאשר בדגם המוחלף ושואף למקום הראשון בתחום הסופרמיני באירופה. ממש מלך החיות.

כדי לעשות זאת פיג'ו מחפשים את אפקט האהבה ממבט ראשון שהיה פעם לפיג'ו 206. הם מאוד גאים בעיצוב המכונית החדשה ויכולים לדבר עליו שעות. אני עוד מתלבט. מזוויות מסוימות, בייחוד מהצד ומאחור, היא אכן נראית יפה ומעניינת. אבל מזוויות אחרות היא מתאמצת מדי להיות מיוחדת עם שפע פסי כרום בוהקים שיוצרים מראה מעט מקושקש. במיוחד קשה לי להתרגל לפנים החדשות עם ה"גריל הצף" שיוצר מראה מעט צר וגבוה.
פיג'ו 208: מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל
אנשי פיג'ו גם יכולים לדבר שעות על עיצוב הפנים בו בולט מייד גלגל הגה קטן, ומחוונים שנשקפים לנהג מעליו, ולא דרכו כמקובל במכונית נוסעים. זה אומר שרצוי לאמץ תנוחת נהיגה גבוהה יחסית ומיקום נמוך לגלגל ההגה. לא קשה להתרגל לכך ובמציאות זה די נעים ונוח ויוצר תחושה ייחודית. הצרפתים גם גאים בצג המגע המרכזי שיהיה תקני ברוב הגרסאות ואשר שולט מעבר לניווט גם במערכת השמע ובתפקודים שונים של הרכב (את מחשב הדרך ניתן לראות גם במחוונים). למרות שהוא אינו נראה איכותי במיוחד הוא מביא למכונית אווירה מאוד מודרנית ומצוידת ותפעולו בסך הכל נוח. וכאשר כל כך הרבה תשומת לב רוכזה בסביבת הנהג צידי הרכב נשכחו כמו למשל דיפון הדלתות שופע הפלסטיק אשר לא יוצר תחושה איכותית במיוחד.

פיג'ו רוצים לעצור את מערבולת המשקל ולכן ה-208 קצרה מקודמתה. אבל היות והיא נשענת על פלטפורמת פיג'ו 207 בסיס הגלגלים נותר זהה ובפיג'ו מבטיחים שמרחב המחיה גדל, והם לא טועים.
פיג'ו 208: מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל
התנהגות ונוחות
הגרסה החשובה לשוק המקומי מצוידת במנוע ה-1.6 ליטר המוכר שפותח עם קבוצת ב.מ.וו ואשר מייצר 120 כ"ס ו-16.5 קג"מ ב-4,250 סל"ד. אלא שבינתיים אין עוד תיבה אוטומטית לצרפתייה הקטנה ואנחנו נאלצים להסתפק בבורר ידני (חמישה הילוכים) אשר אינו מרשים בפעולה או בדיוק שלו.
שחרור ראשון של המצמד וה-208 מציגה יכולת נאותה כמו שרומז נתון הזינוק למאה ב-9.9 שניות. הביצועים לא ספורטיביים אבל בהחלט זורמים והורדת המשקל מורגשת. עם יחסי העברה קצרים יחסית קל להאיץ למהירויות גבוהות אבל על האוטוסטרדות הפורטוגזיות חסר לי הילוך שישי לטובת השקט.

הדיאטה שעברה ה-208 אמורה להשפיע גם על ההתנהגות. זהו עוד תחום בו פיג'ו שואפת לשחזר את נעוריה עם הספורטיביות שאפיינה את כל גרסאות ה-205 וה-206. התחושות הראשונות טובות כאשר ההגה הקטן פשוט מפתה אותי להפנותו והמכונית מגיבה לפקודותיו בנחישות. היא משנה כיוון במהירות הבזק, כאילו חכתה לפקודות האלו כל חייה וזה בפירוש נחמד. אלא שמעבר לזה היא הרבה יותר בוגרת ורגועה מהדגמים הנוסטלגיים. היא משדרת תחושה יציבה ובוטחת ופחות פנויה למשחקים. על חישוקי 17" גדולים נוחות הנסיעה של ה-208 הייתה בינונית כאשר שיבושים גדולים נוטים להרעיד את ה"סטרוקטורה".
פיג'ו 208: מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל
סיכום
פיג'ו אולי לא מקיימת את מלוא הבטחתה להחזיר את החיוך לנהג, כמו שעשתה בזמנו עם ה-205, אבל אנחנו חיים בעידן אחר והרבה יותר בטוח. מצד שני היא יצרה מכונית נעימה עם אופי ותחושה ייחודית, יותר מרוב המתחרות בפלח שנוטות לאפרוריות משהו. היא מעניינת ואם תשכיל היבואנית להביאה בגרסאות שיציגו את האווירה הנכונה וכמובן במחיר תחרותי, פיג'ו בפירוש תוכל לחזור ולשחק תפקיד חשוב בפלח. עד שזה יקרה יש לנו עוד כמה חודשים לחכות. בינתיים תוכלו לקרוא בגיליון הקרוב על הרבה יותר על המכונית החדשה ושפע גרסאותיה.