ריינג' רובר אווקתחרות מכונית השנה לנשים מצליחה לחדש ומוסיפה גם קמצוץ סטריאוטיפ עם קריטריונים כמו מראה אסתטי ומבחר צבעים. כאן, אומרים מארגני התחרות, לא משנה התאוצה ל-100 קמ"ש, כמות סוסים או קג"מים, מאחר ומדובר בנושאים שאינם חשובים לקהל הלקוחות הנשי.

ובכל זאת, יש תחרות כזאת, ושופטות בה כ-20 עיתונאיות רכב וכאלה עם ניסיון כזה או אחר בתחום, כשהמוכרת שבהן עונה לשם ויקי באטלר-הנדרסון – מגישה בתוכנית הרכב הבריטית 'Fifth Gear'. רשימת הקריטריונים עליהם מקבלות המכוניות ניקוד כוללת סעיפים כמו בטיחות, תמורה למחיר, מראה אסתטי, מקומות אחסון, ידידותיות לילדים, נוחות שימוש, צבע (בחיינו), סקס-אפיל והשפעה סביבתית (מלשון דאגה לסביבה, ככל הנראה). התחרות מתקיימת ב-5 קטגוריות – מכוניות משפחתיות, מכוניות יוקרה, מכוניות ספורט, מכוניות קטנות וקטגוריה כללית אחת, בה מוכרזת הזוכה הגדולה.
מכונית השנה בעולם לנשים: ריינג' רובר אווק
צילום: מנהל
ריינג' רובר אווק. צבע הוא קריטריון
והזוכה היא, כאמור, ריינג' רובר אווק, בסיום תחרות צמודה במיוחד לפי מארגני התחרות. למקום השני הגיעה ב.מ.וו סדרה 3 ולשלישי אודי Q3. בשנים קודמות בהן נערכה התחרות זכו יגואר XF בשנת 2010, כאשר בשנה שעברה היה קרב צמוד שהוכרע בתיקו בין סיטרואן DS3 לב.מ.וו סדרה 5.

רשימת הזוכות בקטגוריות השונות:

מכוניות משפחתיות:
מקום ראשון – ב.מ.וו סדרה 3
מקום שני – אודי Q3
מקום שלישי – פורד פוקוס

מכוניות יוקרה:
מקום ראשון – ריינג' רובר אווק
מקום שני – יגואר XJ
מקום שלישי – אודי A6

מכוניות ספורט:
מקום ראשון – פורשה 911
מקום שני – יגואר XKR
מקום שלישי – מרצדס SLK

מכוניות קטנות:

מקום ראשון – הונדה סיוויק (גם לנו אין מושג מה היא עושה בקטגוריה)
מקום שני – פולקסווגן אפ!
מקום שלישי – פורד פיאסטה
מכונית השנה באופן כללי:
מקום ראשון – ריינג' רובר אווק
מקום שני – ב.מ.וו סדרה 3
מקום שלישי – אודי Q3