יגואר F-טייפ בהסוואה מלאה
בהודעה שפורסמה בשבוע שעבר מאשרת יגואר באופן רשמי את המשך פיתוחה של ה-C-X16, מכונית קונספט שהוצגה בתערוכת פרנקפורט שעברה (2011). המכונית תיקרא יגואר F-טייפ (F-Type) – רודסטר דו-מושבית שצפויה להתחרות ב-SLK של מרצדס, פורשה בוקסטר וכו'. מתישהו באמצע שנת 2013, מבטיחה יגואר, יחל השיווק של הספורטיבית החדשה, שאמורה להיות היורשת של ה-E-טייפ (E-Type) האגדית.

נכון לעכשיו יגואר לא מפרסמת פרטים על המכונית למעט תמונות עם הסוואה כבדה ואת סרטון הפרומו שמוצג בפניכם כאן. אנחנו כן יכולים לומר שהיא תהיה עשויה מאלומיניום, תוצע עם משפחה חדשה של מנועים ותיוצר במפעל של יגואר בברומיץ', אנגליה. כמו כן, בתוכניות העתידיות של יגואר, עליהן סיפרנו לכם לפני מספר חודשים, הזכרנו כי הרודסטר הקטנה צפויה לקבל גם אחות בעלת גג בהמשך וכי היצע ההנעות יכלול מנועי 6 ו-8 צילינדרים, כמו גם גרסאות היברידיות.

יגואר אומרת שההחלטה להמשיך את הפיתוח ולייצר את הרודסטר נבעה מתגובות הקהל החיוביות שהתקבלו על ה-C-X16 ההיברידית, שהיא גם המכונית הקטנה ביותר שיגואר יצרה מאז 1954. העובדה שכבר 40 שיגואר מחוץ לקטגוריה שהיוותה את אחד הדברים שהפכו את החברה למה שהיא כיום תרמה גם היא, כמו גם הרצון של המהנדסים לייצר יורשת ולנסות ולהוביל את התחום.
יגואר F-טייפ: יורשת לאגדה? (וידאו)
צילום: מנהל
חלקכם אולי יזכור שיגואר השתמשה בשם F-טייפ בעבר, עם מכונית קונספט שהוצגה בתערוכת דטרויט בשנת 2000, גם היא רודסטר דו-מושבית, שהייתה דומה ל-XK הקודמת אך קטנה ממנה. בזמנו נפוצו שמועות על גרסת ייצור, אך הפיתוח הופסק עקב שינויים בתוכניות העבודה של יגואר.