מאזדה CX-5"להיות יבואן זה לרוץ ריצת מרתון." אומר גיל אגמון מנכ"ל דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, פורד, ב.מ.וו ומיני. "לפעמים צריך להוריד את הרגל מהגז בגלל מוצרים או שערי מטבע או המתחרים. בפעמים נדירות זה קורה בגלל שילוב של כל הגורמים. ב-2001 שער האירו היה נמוך, לנו לא היו דגמים אטרקטיביים והשערים לא היו טובים אבל איכשהו הצלחנו לדחוף. גם הפעם ידענו ש-2011 לא תהיה טובה מבחינת חידושי הדגמים אבל קיווינו שנוכל לגשר על כך כמו שעושים עם דגמים מיושנים. לא תיארנו לעצמנו שהיין יצמח לגובה כזה. כמו שב-2002 מאזדה 6 הייתה סנונית ראשונה לזום-זום ולדור החדש של מאזדה, כך גם ה-CX-5 היום. זו הסנונית החדשה ובסוף 2012 תגיע ה-6 החדשה. 2013 תהיה מאוד מעניינת".

וכשאגמון אומר ש-2013 תהיה מעניינת הוא מדבר על השקת מאזדה 3 הבאה שתהיה מבוססת אף היא על פלטפורמת הסקאי אקטיב החדשה. "מאזדה תהיה שחקנית חשובה ביותר בשוק הרכב הישראלי", מדגיש אגמון. "היכולת שלהם להתגבר על מכשולי המטבע דרך הורדת עלויות היא פנומנאלית, אבל היא תשפיע על הדגמים החדשים ולא על הקיימים".
מנכ
צילום: מנהל
מאזדה טאקרי קונספט, קדימון למאזדה 6 הבאה
אגמון גם שואב עידוד מבניית המפעל החדש של מאזדה במכסיקו. "כשמאזדה תסיים את המפעל במכסיקו עם כושר ייצור של בין 150,000 ל-500,000 מכוניות, ועם יכולת לייצרן בכל תקינה, זה מאוד יעזור לנו. אנחנו מקווים שלא נצטרך אותו אבל זה ייתן דרגות חופש שונות".

השבוע השיקה דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, את רכב הפנאי-שטח הקומפקטי שלה, מאזדה CX-5, והיא מקווה שהדגם החשוב יסמן את תחילת חזרתה של החברה למרכז התודעה והשוק הישראלי.