מאזדה CX-5למעט העובדה שהמשלוח הראשון של ה-CX-5 כולל 1,000 מכוניות, יבואנית מאזדה איננה מוכנה לנקוב בצפי מכירות עבור המכונית, שהושקה אתמול בישראל. אבל ברור שמבחינתם מדובר ברכב חשוב ביותר שצפוי למכור אלפי יחידות ולסייע להחזיר את מאזדה, שהייתה מעט "שקטה" לאחרונה, לתודעה. עד כה נעדרה מאזדה מהתחום שהופך חשוב יותר ויותר ויכול היה, לטענת אנשיה, לגלגל אף יותר מכירות באם ליבואנית הייתה כמות מספקת.

"תחום רכבי הפנאי-שטח הקומפקטיים לקח לקוחות מתחום המכוניות המשפחתיות והמשפחתיות הגדולות", מסביר גיל אגמון, מנכ"ל דלק מוטורס. "סוג הרכב הזה נותן ללקוח הצדקה מדוע להוסיף עוד 30,000 שקלים לעומת מכונית משפחתית, דבר שקשה לו להצדיק כשמדובר ברכישת משפחתית גדולה. כרגע התחום הזה בשוק המקומי נע על אזור ה-6% אבל מהר מאוד הוא יכול לעבור את ה-10%. עד עכשיו, מעבר לתוספת היה גם עניין של בעלות יקרה יותר בגלל צריכת הדלק אבל כעת באה החברה הקטנה הזו מיפן ומורידה את הצריכה".

הצהרת כוונות
אבל ה-CX-5 מהותית לא רק בגלל התוספת החשובה למבחר. היא הראשונה שמדגימה את טכנולוגיית הסקאי-אקטיב החדשה במלוא היקפה. הטכנולוגיה תשמש בסיס לרוב דגמי מאזדה בעתיד, כולל ה-3 וה-6 הבאות. היא מתבססת על שלושה מרכיבים עיקריים כדי לשפר את צריכת הדלק: אופטימיזציה של הליך הבעירה ומרכיבי המנוע עם יחס דחיסה גבוה של 13.5:1, תיבה אוטומטית חדשה עם 6 הילוכים שאמורה לשלב את יתרונות כפולות המצמד מבחינת חיסכון, ויצירת פלטפורמה קלה לטובת הורדת המשקל.
מאזדה CX-5: הקלף החשוב של מאזדה
צילום: מנהל

לפי שחר שמש, משנה למנכ"ל דלק מוטורס, בעוד תעשיית הרכב בוחרת במנועים קטנים ומוגדשים, מאזדה מאמינה שמנועים כאלה עלולים להיות יקרים בגלל בלאי או תקלות במגדש, ולכן היא מעדיפה לחפש במה שנמצא קרוב יותר. מנוע ה-2.0 ליטר החדש של מאזדה מייצר 155 כ"ס, מעט פחות מ-165 הסוסים שיש לגרסאות שנמכרות באירופה (זה קשור להתאמה לשווקים חמים יותר). עם זאת הזינוק ל-100 קמ"ש (9.5 שניות) מראה שהביצועים טובים מאוד ביחס לחבורה.

בדלק כבר החלו לתקשר ולשווק את הטכנולוגיה וטוענים שצריכת הדלק עדיפה בעד 30% מהמתחרות הישירות. נתון הצריכה הממוצעת עומד על 14.9 ק"מ לליטר והוא היחיד בתחום שממוקם בקבוצה 4 של המס הירוק. אם הרכב אכן יעמוד בהצהרות היצרן תהיה זו ללא ספק עבודת הכנה מצוינת עבור ה-6 הקריבה שתיסמך על אותה טכנולוגיה. בהמשך עשויה להגיע אלינו גם גרסת הדיזל של המנוע.

כמו כן, בדלק גאים במיוחד בכך שלמרות שערו הגבוה של היין היפני, מגיעה המכונית החדשה במחיר תחרותי ולטענתם גם עם יותר אבזור מהמתחרות באותו מחיר. באופן מעניין המכונית תוצע ב-5 גרסאות שונות, שכן האבזור במכוניות ההנעה הכפולה אינו זהה למקבילות עם ההנעה הקדמית. הגרסה הבסיסית (אקזקיוטיב – 161,000 שקלים) תצויד בבקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע עם שליטה מההגה, חישוקים קלים בקוטר 17 אינץ', צג מגע ובלוטות' אך גרסת ההנעה הכפולה (185,000 שקלים) תקבל גם גג נפתח. גרסת הלקצ'רי תכלול בנוסף חישוקי 19 אינץ' נאים יותר, ומצלמה אחורית (וכאמור גם גג נפתח) ותעלה 175,000 שקלים. גרסת ההנעה הכפולה שלה (192,000 שקלים) תכלול גם מערכת התראה על רכב בשטח מת, וחיישני תאורה וגשם.
מאזדה CX-5 בגרסת הפרימיום (219,000 שקלים), שתעמוד בפסגה, תכלול בנוסף עור, כיוון מושב חשמלי, פנסי קסנון ותאורה עוקבת פניה, חיישני חניה היקפיים ומערכת שמע משודרגת של בוס.