טוב, הכותרת מסגירה במקצת את דעתו האישית של הכותב, בעיקר כשמדובר בחילול גופה קלאסית עתיקה, אבל במחשבה שנייה – יש כאן קטע משעשע בהחלט. ריצ'ארד מות' האמריקאי החזיק בשתי רודסטריות מבית מרצדס: האחת משנת 1961 – קלאסיקה אמיתית, העונה לשם SL 190 (יוצרה כ-26,000 פעמים בין 1955-1963). השנייה חדשה יותר, הרבה יותר חזקה ולבטח קלאסית לא רעה כלל בהתהוות בשם SL 65 AMG מ-2004. תוך הסכמה לוותר על שתי היצירות כיישויות נפרדות ולהפוך אותן לאחת, ניגש לסדנת Hot Rods & Custom Stuff בקליפורניה בבקשה למזג בין השתיים. מיותר לציין שהרעיון היה להשאיר – פחות או יותר – את המראה של ה-190, ולהכניס בה את השרירים של ה-AMG, ולא להיפך.

בגלריה המצורפת ניתן לראות בשלבים אחדים מהתהליך, שבגדול ערך לא מעט שעות ודרש יכולות טכניות ומכאניות גבוהות ביותר. גם אם התוצאה לא תהמם כל אחד, הרי שהמוצר המוגמר נבנה בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתחום, ולסדנה הספציפית הזו שם לא רע בתחום השיפוץ והשיפור של קלאסיות למיניהן.
כשהסבתא על סטרואידים: מרצדס SL190 עם מנוע SL 65 AMG
צילום: מנהל

את השוק הראשון – ולבטח הקשה ביותר – חטפה שלדת ה-190 הקשישה, בשלב ניתוח הלב הפתוח; את מרובע הצילינדרים הגרום והפשוט, שהציע (עת יצא את המפעל, היום זה כבר לבטח פחות) 104 כוח-סוס מכובדים בהחלט בשעתו (שהספיקו ל-170 קמ"ש) החליפה כאן טחנת הכוח האימתנית מבית AMG: מנוע V12 בנפח 6.0 ליטרים עם יותר מ-650 כוח-סוס וכ-104 קג"מ (לאחר שיפורים).

כמובן שלא מדובר ב"להוציא ולהכניס" בלבד, ונדרשה המון עבודת הכנה, פינוי מקום והתאמה בכדי לאפשר דחיסת המפלצת הגדולה מלפנים. אנשי הסדנה התחילו עם פירוק ה-SL 190 עד לרמת הבורג כאשר המרכב נחתך לאורך ולרוחב, וחובר בחזרה עם תוספת 15 ס"מ לרוחב ו-20 ס"מ לאורך. זה האחרון, אגב, נחתך וחובר יחד ב-5 נקודות! לאחר התאמת מרכב המרצדס הקלאסית לחלק השלדה התחתון של ה-SL 65 AMG הולבשו שני החלקים זה על זה וחוברו יחד לכדי מוטציה חדשה. חלקים רבים נחתכו או כבר לא התאימו לאחר הניתוח, ונבנו מחדש – כמו למשל הסבכה הקדמית שנחרטה במידות החדשות מגוש אלומיניום. גם החישוקים יוצרו על ידי אנשי הסדנה במיוחד עבור הקלאסיקה המשודרגת וקוטרם 20 אינץ'.

עיצוב הפנים דרש לא פחות עבודה; במבט ראשון זה אולי נראה כמו טיפול מקיף שעבר הפנים המקורי, אך כאן בוצע תהליך הפוך: מה שנראה כאן הוא פנים ה-SL המודרנית שטופל לקבלת מראה הרטרו המבוקש, כשלמעשה כמעט ורק הבסיס והשלד נותר מקורי. חלק ממתגי התפעול ב-SL הישנה חוברו למערכות המודרניות המותקנות ב-AMG המודרנית, וחלק אף הוסתר בכדי לא להרוס את המראה הקלאסי המקורי. אחרון חביב טופל תא המטען, או יותר נכון מה שבתוכו. בסגנון קלאסיות יוקרתיות מימים עברו, תפרו אנשי Hot Rods & Custom Stuff סט מזוודות מיוחד, בדיוק במידה להידחס אל תא המטען.
כשהסבתא על סטרואידים: מרצדס SL190 עם מנוע SL 65 AMG
צילום: מנהל

כ-4,000 שעות עבודה מאוחר יותר, עמדה היצירה החדשה מוכנה בפתח הסדנה. שם היצירה, אגב, הוא Mercedes Bent 190 SL, עם T במקום Z בשל ענייני זכויות יוצרים וכיו"ב. אבל, זה לא ממש משנה שכן לא מדובר בפס ייצור; מי שירצה לשלב בין שתי מכוניות באותו הסגנון – שייאות להביאן לסדנה, כל אחת בנפרד; החבר'ה הפסיכים מקליפורניה כבר יתיכו אותן האחת אל תוך השנייה ליצירת עוד שעטנז משעשע – או עצוב – תלוי מאיזה כיוון מתסכלים על זה.