סיטרואן DS4R בתערוכת ז'נבהמפתיע היה לראות בתערוכת ז'נבה עד כמה הסיטרואן DS4R נראית טוב. ההנמכה שלה והרחבת הסרנים הופכת אותה למכונית הרבה יותר יפה ונכונה מבעבר. משהו שהיינו רוצים לראות בחנייה שלנו. לראש מחלקת העיצוב של סיטרואן, טיירו מטרו, אין ספק באשר לרצונות שלו כאשר מדובר במכונית הזו ובסדרת ה-DS בכלל.

"אנחנו שואפים להביא את סיטרואן DS4R לשוק כמה שיותר מהר", הוא אומר. "היא נמוכה ב-3.5 ס"מ וזה משנה מאוד את מראה שלה. הרחבנו את מפסק הגלגלים ב-55 מ"מ מלפנים וב-75 מ"מ מאחור וגם זה תורם. וכמובן שעם 236 כ"ס ממנוע ה-1.6 ליטר יש לה כ"ס לליטר כמו לפרארי F40. שינינו קצת את החרטום שלה והצבע הוא חידוש עולמי. זה לא מט ונביא אותו לעוד דגמים. בכלל, הכוונה שלנו בסדרת ה-DS היא לשמור על כמויות קטנות בסדרת הרייסינג. את ה-DS3R לואב שייצרנו כדי לחגוג את הזכייה בראלי נייצר רק ב-200 יחידות כי זו רוח ה-DS. סדרות מוגבלות, גרסאות בעבודת יד ודברים דומים. ואנחנו נמשיך בכך גם בעתיד".
סיטרואן רוצה להמציא את עצמה מחדש
צילום: מנהל

ולאן תתפתח הסדרה כולה?
"אנחנו מתכננים להוסיף עוד שלושה דגמי DS במהירות. אחד מהם יתאים יותר לשוק הסיני והשניים האחרים גם לאירופה. בכל מקרה זו לא תהיה המטרופוליס התצוגתית שהראינו בעבר. נעשה משהו יותר הגיוני וקומפקטי שמתאים בעיקר לשוק הסיני. זו תהיה סדאן אבל אחרת. המכונית הזו צריכה להתאים לעתיד והמטרופוליס מבחינתנו כבר ישנה. בכל מקרה המכונית הזו עשויה לתפוס את מקום ה-C6 באירופה. יהיה לנו גם רכב פנאי-שטח, כי חשוב שיהיה לך רכב כזה באירופה ובסין. ותהיה גם סדאן נוספת. קטנה יותר".

הופתעתם מקבלת הפנים ל-DS?
"במקרה של ה-DS3 לא הופתענו. ידענו שזה יעבוד. ידענו ששוק הקטנות באירופה דינאמי ושאנשים רוצים מכוניות קטנות אבל יפות וחזקות ועם פרטים ייחודיים. עבדנו הרבה על זהות המותג וחוסנו ולכן זה עובד. כי בסופו של דבר לא מספיק עיצוב טוב צריך גם סיפור טוב כדי שזה יצליח. וה-DS עובד גם כי זה לא מזויף. צריך לזכור שסיטרואן עשתה מכוניות יוקרה בעבר ועם ה-DS המקורית היא הובילה את שוק היוקרה בצרפת".

ומה תעשו אחרי ה-DS?

"אחרי שנסיים את השקת ה-DS צריך יהיה לחזק את קו ה-C. צריך ליצור יותר שינוי לעומת משפחת ה-DS ועל זה אנחנו עובדים כרגע. אנחנו צריכים להמציא מחדש סיטרואן יש לנו רוח חדשה וזו תקופה מאוד מרגשת עבורנו".