מרצדס AMG 'סיגרט רייסינג' (Cigarette Racing)
חטיבת AMG במרצדס חברה ליצרנית סירות הספורט והמרוץ האמריקאית 'סיגרט רייסינג' (Cigarette Racing) ליצירת דגם מיוחד של טיל ימי שתוכנן ועוצב "בהשראת מרצדס C63 AMG קופה. את העבודה כמובן, ביצעו אנשי 'סיגרט רייסינג' כאשר חטיבת השרירים של מרצדס תורמת אלמנטים עיצוביים למיניהם שבראשם השם שמוטבע בענק על דפנות וחזית הסירה. אבל מעבר לצביעה הכללית והלוגו הבולט, תרמו אנשי AMG את עיצוב הפנים, בכלל זה המושבים הספורטיביים התפורים עור בשני גוונים, חלקי סיבי פחם ולמעלה מ-100 חלקי אלומיניום הפזורים ב"קוקפיט".
מרצדס C63 AMG: עכשיו הסירה
צילום: מנהל

כבסיס משמשת פסגת ההיצע של יצרנית הסירות – ה-'50' Marauder' – טורפדו ימי ענק וחזק. מאוד חזק. בכמה מדובר? ובכן, אם אנחנו מתרגשים ממנוע המכונית המשמשת כהשראה כאן – V8 בנפח 6.2 ליטר עם 510 כ"ס – אז ניתן להיכנס לקצת פרופורציות בבחינת מה שמותקן מאחורי תא הנוסעים בירכתי הסיגר הימי הארוך הזה (15 מטרים, כ-8 טון משקל עצמי); צמד מנועי Mercury Marine בנפח כ-9.0 ליטרים כל אחד, V8 המייצרים יחד 2,700 כ"ס. על ביצועים או מחיר לא מדברים בסיגרט רייסינג, אך נראה כי בשני המקרים לא מדובר במשהו שצריך להטריד את הלקוחות של מכונה כזו; ממידע לא פורמלי מדובר על מהירות מרבית של "מעל ל-200 קמ"ש" ותג מחיר שנע בגזרת ה-1.2 מיליון דולר.
מרצדס C63 AMG: עכשיו הסירה
צילום: מנהל

שיתוף הפעולה בין שתי היצרניות אינו חדש וכבר לפני כשנתיים הושק רעיון דומה, אלא שאז ההשראה הגיעה ממרצדס SLS AMG. תזמון השקת הגרסה המשותפת אינו מקרי: באפריל מתוכננת השקת מרצדס C63 AMG Black Series בארה"ב.