פיג'ו 208אחת המכוניות החשובות ביותר שהוצגו בתערוכת ז'נבה, ושתגיע גם לישראל, הייתה פיג'ו 208 החדשה, בייחוד כאשר השמועות אומרות שבמסדרונות החברה הצרפתית מכנים אותה ה-206 החדשה. זאת בין היתר מתוך תקווה לאותה הצלחה גדולה שהייתה למכונית ההיא. חיצונית השינוי במראה לעומת ה-207 קיצוני והולך בקו החדש של היצרנית. לא ברור אם כולם יאהבו את המראה הטכנולוגי הזה, אך תא הנוסעים עם גלגל ההגה הקטן, שהמחוונים נשקפים מעליו ולא מתוכו, מביא תחושה ייחודית. כך גם צג המגע שבמרכז שהינו תקני כמעט בכל הגרסאות.

ג'רום מישרון, האיש שעמד בראש הפרויקט החשוב הזה של פיג'ו, מתנדב להסביר ולדחות כמה שמועות. "זו לא 206. אמרנו למעצבים אל תסתכלו אחורה כי אנחנו בונים מכונית חדשה. התקשורת משווה אותה ל-206 בגלל שהיא קטנה וקלה יותר. מה שלמדנו מה-206 וניסינו ליישם כאן היה האהבה ממבט ראשון. רצינו את האפקט ההוא של מכונית שהתאימה לגברים ונשים. ה-207 הייתה שרירית ול-206 היה איזון נכון בין עדינות לשרירים. הקסם שלה פעל בכל העולם ואת זה אנחנו רוצים לשחזר".
ראש פרויקט פיג'ו 208:
צילום: מנהל
"אנחנו גאים במיוחד בתא הנוסעים", מוסיף מישרון. "רצינו להביא את התצוגה העילית של ה-3008 לכל לקוח ב-208. לכן בנינו מחוונים גבוהים שעומדים מעל ההגה ישר מול העיניים. עבדנו על הקטנת גלגל ההגה וזה מביא תחושה מאוד דינאמית".

מה קורה מבחינת סוגי מרכב, הרי ב-206 היו לכם אפילו יותר סוגים מאשר ב-207?
"יש לנו שאיפות גדולות עבור הדגם הזה, אז יהיו הפתעות ופיתוחים מיוחדים לכל אזור בעולם".

מי היו אמות המידה בפיתוח?
"באירופה אמות המידה מבחינתנו היו פולקסווגן פולו, פורד פיאסטה ובשווקים מסוימים גם רנו קליאו עולה בראש. הפולו מבחינתנו היא אמת המידה כשמדובר באיכות ובטכנולוגיה, בעיקר במנועים".

וה-GTI?
"רצינו להחיות את הכיף של ה-205 GTI אבל להביא זאת לשנות האלפיים. זו דרך חדשה ל-GTI. זו לא רק מכונית ספורט. היא מיועדת לאנשים שגרים בעיר ומחפשים משהו אופנתי ומיוחד. זה יותר מיני ופולו מקליאו ספורט".
אני לא בטוח שזו בשורה טובה לחובבי ההגה.