פורד B-מקסהמיניוואנים הקטנים היו על הגובה בתערוכת ז'נבה, בין אם בצורה הסדרתית (למשל פיאט 500L שנראה קצת מוזר) ובין אם התצוגתיים (ניסאן אינוויטיישן המאוד מעניין ומושך). אבל הנציג הבולט ביותר לז'אנר היה פורד B-מקס החדש. למרות שמירה על מידות הפיאסטה ועל אותו בסיס גלגלים ובזכות הגובה, המרווח מאחור מפתיע והכניסה, בזכות דלתות ההזזה, פשוט נהדרת. ואם לא די בכך הרי שהרכב הזה נראה ממש טוב. מרטין סמית', ראש מחלקת העיצוב רב ההילה של פורד אירופה, מספר לנו על האתגרים שעמדו בפני הצוות שלו.

"האתגר הגדול ב-B מקס היה ליצור עיצוב שיביא מקסימום חלל באורך של פיאסטה ושעדיין יראה מסוגנן עם קו דינאמי לגג. שיהיה כיפי לנהג אבל טוב למשפחה. ויש כמובן את דלתות ההזזה, שלא יכולות להיות ארוכות מדי כדי לא לצאת מאורך הרכב. צריך למצוא להן את המיקום הנכון של קווי הסגירה וגם לשלב את המסילות בדופן בצורה שלא תיראה מסחרית. למרות שהוא באותו אורך ובעל בסיס גלגלים זהה, הרכב הזה נראה הרבה יותר גדול מהפיאסטה כי יש בו הרבה נפח והוא גבוה. גובה לבד היה יוצר מראה גמלוני ואנחנו רצינו להשיג מראה מסוגנן. זה מה שחסר לי ברוב המתחרים הקטנים.
ראיון בלעדי עם ראש מחלקת העיצוב של פורד
צילום: מנהל
לא הצלחתם בעבר עם הפיוז'ן האם הפקתם לקחים?
"הפיוז'ן לא נעשתה בזמני והכוונה שם הייתה ליצור רכב שימושי. אבל בגלל שהפעם פנינו להרבה יותר שווקים היה צריך ליצור רכב מסוגנן שיתאים ליותר לקוחות. זאת כדי לנצל את יתרון הישיבה הגבוה עם הראות הטובה והכניסה הנוחה. האיוסיס מקס מז'נבה 2010 היה קרוב למכונית C אבל היעדר הקורה המרכזית רמז ל-B. היה קשה לשכנע את ההנהלה להביא לייצור תפיסה כזו ועשינו זאת על ידי יצירת אב-טיפוס נוסע עימו נכנסנו לתוך המשרדים כדי להראות אותו במציאות להנהלה. במכונית קטנה מרוויחים הרבה מהיעדר קורה אחורית כי שם מקבלים באמת פער גדול בנוחות הכניסה".

בקוגה הסיפור היה שונה, מה היו האתגרים שם?
"האתגר הגדול עם הקוגה היה בכך שבאמריקה הוא היה צריך להחליף את האסקייפ שהוא רכב מאוד שונה. המטה הצפון אמריקני רצה מראה שטחי כמו שהיה בעבר לאסקייפ ואנחנו רצינו משהו מעט גדול יותר מהקוגה המקורי. באמריקה פחדו מהשינוי הקיצוני והיינו צריכים לשכנע אותם שזה הכיוון הכללי היום בתעשייה. היה גם רעיון להרגיע אותם עם עיצוב שטחי יותר לפנים הרכב אבל בסופו של דבר הלקוחות עימם בדקנו את הרכב אהבו את תא הנוסעים האירופאי. הציפייה היא שבמקום שתי מכוניות שונות נמכור אחת ואף נכפיל את המכירות. זה היתרון של יצירת מכונית אחת לכל העולם".