יגואר XF ספורט-ברייקהחברות האחיות, יגואר ולנד רובר, הציגו שתיהן מכוניות שמסמנות שינוי וחידוש משמעותי עבורן. אצל יגואר הייתה זו גרסת סטיישן ל-XF, מרכב שהינו נדיר ביותר בהיסטוריה של היצרן הבריטי. לנד רובר הציגו גרסה פתוחה לאווק שמסמנת את החשיבה החדשה אצל היצרן. וכנראה תגיע לייצור. ברנרד קונט, האחראי על פעילות יגואר ולנד רובר באירופה מספר שהיא כנראה תגיע לייצור.
יגואר קטנה בדרך ולנד רובר אווק קבריו' בדרך ליצור
צילום: מנהל
"קשה לומר מדוע לקח כל כך הרבה זמן עד שיגואר תביא לשוק סטיישן, מכונית שבאירופה הנה כל כך חשובה", הוא אומר, ומוסיף "יכול להיות שזה קשור לכך שההיסטוריה של יגואר רוויה במכוניות ספורט עם קווים מיוחדים שאינם ממש מקושרים לתצורת הסטיישן. אבל זה לא אומר שנגדיל את מבחר הדגמים שלנו לכמות כמו במרצדס. לא תהיה לנו מכונית לכל סוג של לקוח כי אנחנו שונים. עם זאת, ליגואר חסרה בבירור מכונית קטנה מה-XF ואנחנו בהחלט מסתכלים לשם. ראית את מכונית הספורט שהצגנו בפרנקפורט וגם היא תגיע לייצור. המכוניות החדשות של יגואר יגיעו לשווקים בהן ניתן לייצר רווח וטאטא תשקיע בנו כדי להגדיל את ההצלחה".
האם מותר ליגואר לחשוב על רכב פנאי-שטח?
"אנחנו בודקים את זה ותחומים נוספים, וגם לנד רובר בוחן דרכים לגדול. אין כאן טאבו. כשהצטרפתי, יגואר ולנד רובר היו כמו שתי חברות, אבל תחת ההנהלה החדשה אנחנו כמו חברה אחת עם שני מותגים וזו חשיבה אחרת. אגב, בניגוד לרעיון שהיה בזמנו, ריינג' רובר היא חלק, יוקרתי אמנם, מהמותג לנד רובר, אך מותג נפרד".
יגואר קטנה בדרך ולנד רובר אווק קבריו' בדרך ליצור
צילום: מנהל
למה ניתן לצפות בעתיד מלנד רובר?
"האווק נראה נהדר והוא מסייע לבניית המותג והגרסה הפתוחה היא עוד אלטרנטיבה שתפרסם אותנו. אחת המשימות הקשות שלנו תהיה להחליף את הדיפנדר ב-2015. זה אתגר גדול בערך כמו לייצר מחליפה ל-911. אנחנו בפירוש בודקים גם אפשרות לייצר רכב קטן יותר במבחר. יש פלח גדול מתחת לפרילנדר ואנחנו לא נרצה לפספס אותו".

הגעת לכאן מחברת מרצדס. מה ההבדל?
"שם זו חברה גדולה עם המון אנשים שכל אחד מהם אחראי על נושא קטן. כאן אנחנו מעטים וכל אחד בהנהלה צריך לעשות הכל ולנגוע כמעט בכל תחום".