סיאט טולדו בתערוכת ז'נבה
תוכניות סיאט לשנים הבאות כוללות דגמים חדשים, התרחבות בשווקים מתפתחים וכמובן העלאת המכירות והרווחים. בחודשים האחרונים הציגה החברה שני דגמים חשובים – סיאט מי הקטנה שתגיע גם בתצורת 5 דלתות וגם סיאט טולדו חדשה, שתגיע בתצורת סדאן, אחרי שהדור הקודם שווק בגרסת האצ'בק בלבד. הטולדו תתברג בין הלאון לאלתיאה ותתחרה כאלטרנטיבה זולה לסקודה אוקטביה. בנוסף מפתחת היצרנית מספרד גם מכוניות עם הנעה חלופית (חשמלית וכלאיים נטענת), אשר שיווקן אמור להתחיל בשנת 2015.

קשה שלא להעלות חיוך כאשר סרטי היח"צ של סיאט צועקים בגדול "האגדה חוזרת". ובכל זאת, ברור שהטולדו היא לא רק דגם חשוב לסיאט אלא גם כזה שמסמן שינוי מהותי בקו הדגמים. סיאט חסרה כבר זמן רב מכונית משפחתית במבנה הזה. הצצה פנימה (לפני שאנשי סיאט מוציאים אותי בנימוס ממושב הנהג) גם מאוששת מספר דברים: מדובר במכונית מרווחת, עם תא מטען ענק אבל גם כזו שהינה עממית ולא תתחרה במותגים יוקרתיים כמו אלפא רומיאו למשל. ג'יימס מויר, יושב ראש סיאט, יודע שהיבואן בישראל מאושר מהשקת המכונית וברור לו שמדובר בדרך ובמתקפה חדשות למותג הספרדי.
"אני לא יודע למה לקח כל כך הרבה זמן להחזיר את מכונית הסדאן להיצע שלנו," הוא אומר בהצגת המכונית, "אני נמצא בסיאט שנתיים וחצי ומיד כשהגעתי לחברה היה ברור לי שזה הדבר שאנחנו צריכים לעשות".

מה אומרת מכונית כזו עבור סיאט?
"זה אומר שאנחנו עושים את סיאט להרבה יותר רלוונטית עבור לקוחות רבים. אנחנו רוצים שיותר לקוחות ירכשו בעתיד את המכוניות שלנו, אנחנו רוצים שהסוכנים שלנו ימכרו יותר וירוויחו יותר וכן, שגם אנחנו נרוויח יותר. אנחנו משיקים ארבע מכוניות חדשות השנה, טולדו, מי, האיביזה המחודשת והלאון. זו תנופה שמעולם לא נראתה בסיאט וזה אומר שאנחנו רוצים לגדול".

האם זה אומר שסיאט רוצה להפוך שחקן גלובאלי יותר?
"כן. אנחנו גדלים בישראל, בטורקיה, וגם באפריקה. אנחנו מתפשטים. השנים הטובות של סיאט נמצאות בדרך".

האם זה אומר שסיאט תתחרה בסקודה?
"לא, סיאט יכולה להיות מתחרה רצינית ביותר ליצרנים הצרפתיים: פיג'ו, סיטרואן ורנו. יש לנו את הניחוח הספרדי אבל יש לנו את ההנדסה והאיכות הגרמנית וכאן אנו טובים יותר מהם. אנחנו ברי מזל שאנחנו בקבוצת פולקסווגן".