מרצדס A קלאסהשמרנות הקלאסית הכה-מפורסמת של מרצדס לא תמיד עמדה לזכותה, וה-A קלאס, המכונית שאמורה הייתה לתת בראש לפולקסווגן גולף ושות' היא דוגמא מייצגת. לא רק שחבלי הלידה היו בעיתיים (בעיות יציבות, למי שזוכר) גם התצורה והעיצוב היוו מאין שעטנז לא מוכר וקשה לעיכול. בשורה התחתונה ניתן לומר שמרצדס A קלאס אף פעם לא הייתה מהמרתקות והמלהיבות בקבוצתה, וההצלחה במכירות הייתה בהתאם.
גם במרצדס הבינו זאת מזמן, וכל זה אמור להשתנות עכשיו עם השקת A קלאס חדשה לגמרי בז'נבה. אז באמת – ראו בעצמכם – מדובר ביצירה שונה לחלוטין, כזו שגם אם נתווכח על היופי, אין ספק שהעיצוב הוא ברור, מודרני ומתקדם ויש בו לא מעט ממה שהכרנו אצל המתחרות, לבטח בפרופורציות ובמבט מהצד. כמקובל כיום בז'אנר, גם ב-A קלאס החדשה צללית הצד מזכירה קופה. למעשה, שומו שמיים, לראשונה אפשר להגדיר את מראה הקומפקטית של מרצדס כ"ספורטיבי" או לכל הפחות "דינאמי", מה שהיה מגוחך אם היה נאמר על ה-A היוצאת.

מעצב מרצדס, גורדן ואגנר, עשה כאן עבודה מקיפה ויצר מכונית חדשה לגמרי שגם יושבת על בסיס חדש. הממדים אומרים אורך של 429 ס"מ, רוחב של 178 וגובה של 143 ס"מ. זה האחרון מלמד שהA- קלאס הכל-חדשה נמוכה בלא פחות מ-18 ס"מ ביחס לדגם היוצא, ודי בכך להעמיד על הגלגלים מכונית שונה לחלוטין. בפנים הכל חדש גם כן, עם השפעות עיצוביות המגיעות גם מדגמים ספורטיביים כמו ה-SLK וה-SLS (פתחי האוורור, למשל) ובהחלט, לפחות על פי התמונות, נראה שהפנים דינמי וצעיר בהרבה ממה שהכרנו ב-A קלאס עד כה.

טווחי ההספק נעים בין 115 כ"ס בגרסה הבסיסית (A180) ועד ל-211 כ"ס בגרסה הבכירה – בינתיים – ה-A250. באמצע יש את ה-A200 עם 156 כ"ס – כולן עם מנועי בנזין ומגדש טורבו. חובבי הדיזל יכולים לבחור בין A180 CDi (109 כ"ס), ל-A200 CDi (עם 136 כ"ס) ול-A220 CDi לה 170 כ"ס. בעתיד (הקרוב, יש לשער) תגיע גרסת-העל הספורטיבית שמיועדת להתחרות באודי S3, ב.מ.וו M135i ושות' שתיקרא A25 AMG; 350 כ"ס והנעה כפולה נשמעים כהבטחה מעודדת בהחלט.
בכל הגרסאות מוצעת מערכת 'עצור וסע' כסטנדרט. כהעברת כוח ניתן יהיה לבחור בין תיבת הילוכים ידנית עם 6 מהירויות לתיבה כפולת-מצמדים עם 7 מהירויות.
מרצדס A קלאס – הכל חדש (וידאו)
צילום: מנהל
מרצדס A קלאס החדשה תתחיל להימכר באירופה החל מספטמבר, כאשר ככל הנראה יחל השיווק מחוץ לאירופה במקביל, או זמן קצר לאחר מכן – בכלל זה גם אלינו.

ה-A-קלאס החדשה היא כאמור מכונית שונה מקודמתה. מבלי להיכנס לניחושים בדבר האיכות או אטרקטיביות העיצוב – אין ספק שמעתה היא פונה באופן ברור וישיר יותר מול מתחרותיה – גולף, אסטרה, מגאן ושות'. האם יש בה מספיק בכדי לעשות בלאגאן בסגמנט החשוב ביותר באירופה? על פניו נראה שכן. התחרות צריכות לדאוג? ימים יגידו.