יגואר XF ספורטברייקמ-2009 מבטיחים ביגואר גרסת סטיישן כה חשובה ומבוקשת באירופה ל-XF, אך ללא ביצוע. עכשיו, כמה ימים לפני ההשקה הרשמית והמלאה בז'נבה, חושפים ביגואר את הכלה הכה-מובטחת ומעמידים אותה לא רק כאופציה אל מול חובבי החתולה הבריטית, אלא מתכוונים ממש ברצינות לגנוב כמה לקוחות מרוכשי מרצדס E-קלאס, אודי A6 או ב.מ.וו סדרה 5 – כולן בגרסאות הסטיישן שלהן.
אם עבורנו "יגואר סטיישן" נשמע כמשהו נישתי ומשעשע (או מכעיס; תלוי כמה אדוקים אתם בעניין קלאסיקות בריטיות) שלא ממש ירים או יפיל את שוק הרכב אצלנו, הרי שבאירופה מחכים כבר זמן רב לגרסת המרכב הזו של ה-XF, והמתחרות מולן היא מתייצבת נחשבות רובן ככולן כמכניסות מזומנים משמעותיות אצל יצרניותיהן.

עיצוב הוא עניין של טעם וכך גם יופי, אבל גם מבלי להתייחס לעיצוב יגואר XF הכללי – יפה או לא יפה – הרי שלפחות מהוידאו והתמונות ניתן לקבוע שהחלק האחורי, ה"סטיישני", הצליח להם ממש לא רע. מלפנים אין שינוי ביחס לדגמי 2012 של ה-XF אך החלק האחורי החדש מוסיף הרבה נפח ושטח הטענה למשפחתית המגודלת (וזה הרי הרעיון כאן, לא?...); 550 ליטר ייכנסו בלי בעיה, כאשר קיפול המושבים האחוריים יציע שטח העמסה של כמעט 2.0 מטרים אורך וברוחב 106 ס"מ שיוצרים נפח מכובד של עד 1,675 ליטרים – פחות או יותר בליגה של המתחרות. באודי A6 אוואנט מדובר ב-656 ליטרים עם ספסל אחורי פתוח ועד 1,660 ליטרים כאשר המושבים מקופלים, הב.מ.וו סדרה 5 טורינג מתהדרת ב-560 ו-1,670 ליטרים בהתאמה כאשר במרצדס E-קלאס אלו הם 695 ו-1,950 ליטרים בהתאמה, והיא המובילה את הקטגוריה.
יגואר חושפת: XF סטיישן
צילום: מנהל
מתחת לרצפת תא המטען חבוי תא נסתר נוסף בנפח 28 ליטרים ותא קטן המכיל את יחידת וו הגרירה הנשלף המאפשר גרירת נגרר במשקל כולל של עד 1.85 טון. עם חיבור וו הגרירה נכנסת לפעולה באופן אוטומטי מערכת בקרת ייצוב לנגרר. חלק מוצע כסטנדרט וחלק ניתן לרכישה כאופציה, אך כתוצאה ניתן לקבל מסילות, עוגני קשירה ורשתות למיניהן שיקבעו ויקשרו כל סוג של מטען בבאגאז'. עוד כאופציה מוצעת מערכת פתיחה וסגירה חשמלית של דלת תא המטען, למי שבאמת ישתמש בו באופן אינטנסיבי.

טכנית מדובר ביגואר XF מוכרת עם כמה שינויים מתבקשים בשל התצורה החדשה. הסטיישן המגודל – כ-497 ס"מ אורכו (188 ס"מ הרוחב ובסיס הגלגלים ארוך מ-290 ס"מ) – יוצע עם מגוון המנועים המוצע גם בסדאן: כבסיס ישמש 2.2 ליטר 4-צילינדרי בנזין עם 190 כ"ס. מעליו יתמקמו דיזל V6 בנפח 3.0 ליטר ועם 240 או 275 כ"ס (בגרסת ה-"S") ומאוחר יותר יצורף הנשק לטיפול בגרסאות ה-S/M/AMG של המתחרות – V8 בנפח 5.0 ליטר ועם 385 ועד 510 כ"ס (קומפרסור) בגרסת העל, ה-XFR.
יגואר חושפת: XF סטיישן
צילום: מנהל
בשלב זה מפרסמת יגואר על 3 גרסאות אבזור שתוצענה ל-XF סטיישן: הרגילה, חבילת אווירודינאמיות עם "עדכוני עיצוב" בהתאם (למשל: ספויילר קדמי נמוך יותר ו"חצאיות" אחרות) ו- Black-Pack בה כל חלקי הכרום החיצוניים הבולטים יוחלפו בחלקים הצבועים בשחור, בכלל זה החישוקים. באירופה מתומחרת גרסת הסטיישן של ה-XF החל בכ-45,000 יורו – כ-3,000 יורו יותר מגרסת הסדאן המקבילה.