יונדאי i40"אף פעם לא מאד ניסינו להצליח בקטגוריה הזו" מסביר דן אורנשטיין, מנכ"ל קבוצת רכב פרטי וסגן נשיא כלמוביל, יבואנית יונדאי, מדוע היצרן הקוריאני לא שגשג בעבר בתחום המשפחתיות הגדולות עם הסונטה. "לא באמת ניגשנו לפלח הזה ואמרנו שמטפלים בו. ואם לא די בכך המותג היום נמצא במקום אחר מהיכן שהיה בזמן השקת הסונטה. הוא כבר מזמן בשל לכך שתהיה לו מכונית גדולה ומצליחה. לדעתי המותג היום בשל גם למכונית ברמת פרימיום אפילו גבוהה יותר. כרגע יש לנו מוצר שמתאים לטעם הקהל ושמנו לעצמנו מטרה להצליח בו אז נצליח בו".
אורנשטיין גם מזכיר שהסונטה היוצאת החלה את דרכה בשוק הישראלי ללא גרסת 2.0 ליטר אלא בגרסת 2.4 ליטר יקרה יחסית.

התחום
תחום המשפחתיות הגדולות בארץ הצטמצם בשנים האחרונות. רק 13,275 מכוניות נמכרו בו ב-2011 כאשר מאזדה 6 הובילה את הרשימה עם 1525 מכירות. אחד הדברים המעניינים בתחום הוא הפער הקטן במכירות בין המקום הראשון לשישי (שברולט מאליבו- 1155). וביונדאי מתכוונים להתברג בדיוק לאיזור הזה עם צפי מכירות של 1000-1500 מכוניות לשנה הראשונה. על רקע זה כדאי לזכור שבשנים האחרונות יונדאי נמצאת בחבורת הצמרת כמעט בכל קטגוריה בה היא מתחרה.
הנחת העבודה הבסיסית של אנשי יונדאי היא שגרסת הקרוסוואגון (סטיישן) עשויה להגיע לעד כ-35% מהמכירות בתחילת הדרך, אך הם נכונים לשנות את התמהיל בהתאם לביקוש.
כפי שכבר שסיפרנו לכם, הגרסה המצוידת (עלית) של ה-i40 מגיעה למחיר של 195,000 שקלים, שאולי נתפסים כמעט גבוהים עבור יונדאי אבל אורנשטיין אינו חושש - "אף פעם לא היה אבזור ברמה כה גבוהה במכונית בפלח הזה, ודברים כמו התראה אקטיבית מסטייה מנתיב, או אוורור למושבים הם מאוד מהותיים וטובים ללקוח". למעשה, ביונדאי מאמינים שרמת הגימור הבכירה תיטול כשליש ממכירות ה-i40 החדשה. הם עשויים להביא בהמשך גרסת ביניים עם גג נפתח ועור, אך ללא שאר המערכות המתקדמות.
ציפיות קטנות בהרבה מבחינת מכירות יש מגרסת הדיזל האוטומטית שהושקה. מחירה יהיה 174,000 שקלים והיא מצוידת במנוע ה-1.7 ליטר 136 כ"ס.

למקרה ששכחתם, יונדאי i40 החדשה, שתעלה 161,000 שקלים (או 195,000 לגרסה המהודרת), מצוידת במנוע ה-2.0 ליטר הזרקה ישירה שמייצר 177 כ"ס בגרסת הקרוסוואגון ו-178 כ"ס בסדאן. הוא משודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים והביצועים נאים: 200 קמ"ש מרביים והאצה ב-10.8 שניות למאה. גם רמת הגימור הבסיסית טובה, עם בקרת אקלים מפוצלת, שליטה על מערך השמע מההגה, שליטה על ההילוכים מאחורי ההגה, חישוקים קלים ועוד. הגרסה המהודרת אכן כוללת שפע של ציוד שחלקו אינו שגרתי בקבוצה כמו אוורור למושבים, מערכת חניה אוטומטית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, מפתח חכם, התנעה באמצעות לחצן, עור וחשמל למושבים, ומצלמה אחורית.