פרארי FF לצד ג'נסון FF פרארי גרמה ללא מעט הרמות גבה עם השקת ה-FF המעניינת; הרעיון של מיזוג אקזוטיקה נוסעת עם תצורת "סטיישן קרבית" ו... הנעה כפולה נשמע אולי לחלקנו כחילול הקודש – לחלק אולי כרעיון מעניין, אבל הוא בטח לא מקורי או חדש. בדיוק את אותה הנוסחה הציגה יצרנית בריטית כבר לפני יותר מ-45 שנים, ולמרבה ההפתעה – גם אז נקרא הדגם FF. ג'נסן FF.
האחים ג'נסן הקימו ב-1934 חברה משלהם שעסקה בבניית מרכבים, ייצור מכוניות מסחריות וספורט. החברה הייתה פעילה עד 1976 כאשר מבין מגוון מכוניות הספורט אותן ייצרה הייתה האינטרספטור (1966-76) ללא ספק המפורסמת שבהן. בין 1966-71 הוצעה גרסה מיוחדת של האינטרספטור בשם FF – שהייתה מצוידת בהנעה כפולה קבועה, לראשונה ברכב בייצור סדרתי.
התוספת FF הייתה קיצור של 'פרגוסון פורמולה' (Ferguson Formula), על שם החברה שפיתחה עבור המכונית את מערכת ההנעה הכפולה. ואם השם מזכיר לחלקכם נשכחות – מדובר באותו הארי פרגוסון שהתפרסם בעיקר בזכות הטרקטורים שייצר ושרבים מהם עבדו ועדיין עובדים גם בשדות ארצנו תחת השם מאסיי-פרגוסון. אותו פרגוסון הקים עם עוד שותפים ב-1950 חברת פיתוח ומחקר בשם Ferguson Research Ltd. ובין היתר עסקו בפיתוח מערכות הנעה כפולה.

אנשי המגזין והאתר Classic Driver לקחו את הפרארי FF המודרנית, על למעלה מ-650 הסוסים שלה וכמובן – ההנעה הכפולה, למפגש נוסטלגי עם הסבתא החורגת; בכל זאת – מדובר באנגלייה קשישה עם קשרים חקלאיים ולא באיטלקייה אצילה עם לב אדום... לג'נסן FF, אגב, מנוע 'Hemi' ענק מבית קרייזלר שמציע 390 סוסים מ-7.0 ליטר נפח.
FF בריבוע: מפגש בין פרארי FF לג'נסון FF (וידאו)
צילום: מנהל
האתר הנבחר לא יכול היה להתאים יותר: אלו כבישי הנהיגה המפותלים והמדהימים – והמושלגים כעת – של עמק האנגדין (Engadin) שבשוויץ. זה היה מן מבחן השוואתי, אבל ברור שהתוצאה אינה רלוונטית ושגם מוסר ההשכל אינו חשוב כאן. נראה לנו שהחבר'ה מהמגזין סתם מצאו אחלה סיבה לתת בגז עם צמד חלומות מוטוריים בנוף משגע. מה הייתם אתם מעדיפים? את ההשראה הבריטית הקלאסית או יורשתה המודרנית מאיטליה? לפחות בשם הדגם לא תחושו בהבדל...