P50באי מאן, השייך לבריטניה, פעלה מאמצע שנות ה-60 ועד ל-1969 חברה בשם Peel שעסקה בייצור סירות פיברגלס, צינות צד ('סירות' לאופנועים) ומכוניות ננס שאף הוכתרו על ידי ספר השיאים של גינס כמכוניות הקטנות בעולם בייצור סדרתי. הייצור פסק כאמור ב-1969 והחברה חדלה לייצר מוצרים נוספים באמצע שנות ה-70'.
לפני כמה שנים חברו יחד מספר אנשי עסקים בריטיים על מנת להחיות את המותג הייחודי כשלאחרונה הודיעה החברה כי החלה לקבל הזמנות לאחד משני הדגמים הזעירים אותם ייצרה – ה'טריידנט' (דו-מושבית) וה-P50 (חד-מושבית). בעלי המותג החדשים מאמינים כי שוב יש מקום למכוניות ננס שכאלו. שני הדגמים הישנים-חדשים מוצעים עם מנוע בנזין זעיר בנפח 50 סמ"ק ובהספק של פחות מ-3.5 כ"ס, או – ברוח ימינו אנו – במנוע חשמלי זעיר עוד יותר המציע 1.6 כ"ס בלבד או בואריאציה קצת יותר חזקה המציעה 4 כ"ס אימתניים. הואריאציה החשמלית החלשה יותר מסוגלת להביא את הגמדה מפיברגלס עד למהירות של 24 קמ"ש כאשר הואריאציה החזקה יותר מוגבלת למהירות של 45 קמ"ש – וכך גם גרסאות הבנזין. טווח הנסיעה לדגמים החשמליים עומד על 80 ק"מ בין טעינות.

הטריידנט הדו-מושבי המחודש שוקל 59 ק"ג בלבד בעוד שדווקא ה-P50 החד-מושבי מראה 90 ק"ג על הצג. הממדים יחד עם המשקל הזעיר מאפשרים להרים את הרכב מאחד הצדדים ופשוט להשחילו לכל גומחה או פינה לצורך חנייה, בכלל זה אפילו למעלית לטובת נסיעה במשרד (ראו הוידאו המצורף).
חשבתם שסמארט היא מכונית קטנה? (וידאו)
צילום: מנהל
גרסת ה'טריידנט'
המחיר הלא ממש זול – החל בכ-11,000$ ליחידה – כנראה לא מהווים מכשול עד כה, שכן החברה המחודשת מדוחת בסיפוק על מכירת 40 מתוך 50 הכלים הראשונים שכבר יוצרו.
רוצים גם אחד? תכינו 1,550$ כמקדמה. מובטחת לכם מכונית שמעל לכל ספק תעורר את תשומת הלב הדרושה. לגבי כל השאר – לא היינו מבטיחים דבר...