פיאט 500Lפיאט כבר עשו את זה פעם, עם ה-600 מולטיפלה מאמצע המאה הקודמת. הם פשוט לקחו מכונית קטנה והגדילו אותה, והתוצאה הייתה מוצלחת ביותר. את ההיסטוריה הקרובה יותר אתם כבר מכירים: כשהשם מולטיפלה חזר לחיים לקראת סופה של המאה ה-20, הוא עשה זאת בצורה ייחודית מאוד, שהיה בה גם כיעור יפיפה וגם ניצוץ של גאונות.
אנחנו מצטערים, אבל את ניצוץ הגאונות הזה, אנחנו פשוט לא רואים במכונית שבתמונות. לומר את האמת, אנחנו מתקשים מאוד להתרגל לעיצוב של ה-500L החדשה, שתוצג רשמית בתערוכת ז'נבה הקרובה (מרץ). מדובר בגרסה מוגדלת לפיאט 500 הקטנה והחמודה של פיאט, שנוספו לה שתי דלתות ועיצוב שמזכיר שעטנז מוזר בין הפנדה למולטיפלה (אך היא בעצם מבוססת על שלדת הפונטו). היא נוצרה, כך פיאט, עקב דרישה מצד לקוחות למוביל נוסעים מקורי ומיוחד, כפי שהייתה המולטיפלה שייצורה כבר הופסק.
אורכה של ה-L הוא 414 ס"מ – יותר מה-500 לה 355 ס"מ וגם יותר מהמולטיפלה (של אחרי מתיחת הפנים) שלו 408 ס"מ. בזכות מימד רוחב שתפח ל-178 ס"מ (מול 163) היא מכילה חמישה מקומות ישיבה, ולא ארבעה כמו ב-500. המולטיפלה, כזכור, איפשרה ששה מקומות ישיבה בזכות רוחב של 187 ס"מ. גם הגובה צמח ל-166 ס"מ, בדומה למולטיפלה ולעומת 149 אצל ה-500. אז היא לא מממש יורשת למולטיפלה המודרנית, היא ככל הנראה גרסה של פיאט למוזה, המיקרוואן של לנצ'יה.
פיאט עדיין לא מפרסמת פרטים מלאים על המכונית החדשה, וכל שידוע כעת הוא כי היא תונע בתחילה על-ידי המנועים המוכרים של החברה – הטווין-איר החדש, כמו גם ה-1.4 הותיק, וכן מנוע ה-1.3 ליטר טורבו-דיזל מולטיג'ט. היא תיוצר במפעל של פיאט בסרביה, ותשווק החל מאמצע השנה באירופה.