אודי Q3 בריסוק צד
ארגון מבחני הבטיחות האירופאי, Euro NCAP, מסכם את שנת 2011 עם מצטיינות השנה בבטיחות. במהלך השנה שחלפה בחן הארגון 53 מכוניות חדשות, לפי שיטת המבחן החדשה שנכנסה לתוקף בראשית 2010. מתוך הרשימה קבע הארגון את המכוניות הבטוחות ביותר בחמש קטגוריות עיקריות, וציין לשבח מספר מכוניות נוספות.

ואלה הן המצטיינות של ארגון Euro NCAP לשנת 2011:
סופרמיני: שברולט סוניק
משפחתיות/קומפקטיות: פורד פוקוס
משפחתיות גדולות: וולוו S60
מיניוואן קטן: מרצדס B קלאס
רכב פנאי קטן:אודי Q3
בארגון מציינים כי כל החמישה קיבלו ציון של מעל 90% בהגנה על מבוגרים ומעל 80% בהגנה על ילדים. בהגנה על הולכי רגל קיבלה פורד פוקוס את הציון הגבוה ביותר (72%), כאשר וולוו S60 היא השנייה בפרמטר זה (עם ציון של 64%). בכל הנוגע לציון עבור אביזרי בטיחות ה-S60 היא היחידה שזכתה לציון עגול של 100% בזכות מערכת ה-City Safety.

ב-Euro NCAP גם משבחים את רמת הבטיחות של נבחנות אחרות השנה וביניהן: אופל זפירה טורר, ב.מ.וו X1, טויוטה יאריס, יונדאי ix20, לקסוס CT200h, מרצדס M קלאס ושברולט מאליבו. ציון לשבח מוענק גם לפורד ריינג'ר (אח תאום למאזדה BT50). בארגון מצהירים כי זהו אמנם הטנדר היחידי שנבחן השנה, אולם הוא הטנדר הבטוח ביותר שנבחן עד כה במבחניהם כשציונים גבוהים הוענקו לו בכל פרמטר כולל בהגנה על הולכי רגל.

עוד הם מציינים כי לראשונה השנה נבדקו מכוניות חשמליות במבחני הבטיחות. ניסאן ליף היא מצטיינת הקטגוריה עם ציון של חמישה כוכבים. כזכור, הרנו פלואנס .Z.E אשר משווקת בישראל, נבחנה השנה וקיבלה ציון של ארבעה כוכבים בלבד.