מרצדס SL המקורית לצד החדשהכמו לא מעט אגדות רכב אחרות, כך גם מרצדס SL החלה את חייה במקום הראוי למכונית ספורט – במסלול. מרצדס השיקה את ה-SL הסדרתית בניו-יורק ב-1954, בגרסת קופה עם דלתות הנפתחות כלפי מעלה בקובעה מונח חדש בתחום מרכבי המכוניות: 'דלתות כנפי שחף' (Gullwing Doors). הייתה זו למעשה גרסה סדרתית של מכונית המרוץ 300 Sport Leicht (מכונית ספורט קלה, בתרגום חופשי), או בקיצור: 300SL. ה-SL הייתה מכונית המרוץ הראשונה של מרצדס אחרי מלחה"ע ה-2 והיא הייתה מוכנה למרוצים כבר ב-1952, ומכאן קביעת 'יום ההולדת' של ה-SL שנופל בתזמון מצוין לדור האחרון של ה-SL שהושק זה עתה.
300SL קופה עם דלתות כנפי שחף מ-1955; זו ה-SL הסדרתית הראשונה וההשראה ל-SLS המודרנית
ה-300SL החלה את חייה בסערה; בשנתה הראשונה הספיקה בין השאר לסיים במקומות ה-2 וה-4 ב'מילה מילייה', לקטוף את 3 המקומות הראשונים במרוץ הגרנד פרי של ברן בשוויץ, לסיים בשני המקומות הראשונים ב-24 השעות של לה-מאן, בארבעת המקומות הראשונים בגרנד פרי של נורבורגרינג ובשני המקומות הראשונים ב'קאררה פאנאמריקנה' המפרך במקסיקו. התחלה לא רעה, בכל קנה מידה.
300SL מ-1952 הזהה ל-SL ששופצה על ידי מרצדס, בנסיעה
במרצדס החליטו לציין את יום ההולדת ה-60 של האגדה המוטורית שלהם בדרך ייחודית; אב-הטיפוס הראשון של ה-SL-מרוץ מ-1952 נהרס והשני שנותר שלם (פחות או יותר) כבר ראה ימים טובים יותר. ה-300SL הוותיקה ביותר הקיימת הובלה למרכז הקלאסי של מרצדס בפלבאך – מרכז המתמחה באספקת חלקים של מרצדס קלאסיות, איסוף ושימור ניירת ומסמכים קלאסיים וכמובן – שיפוץ מכוניות מרצדס ברמה הגבוהה ביותר הידועה. הרכב פורק לגורמים עד לרמת הרינג והשייבות. כל חלק נוקה, לוטש, נצבע או צופה לפי הצורך ואם נדרש – שוחזר בקפידה תוך שימוש באותן השיטות ואותם החומרים בדיוק באמצעותם בנו את המקור. דובר מרצדס סיפר בהקשר זה כי "העבודה על המרכב הייתה הקשה והעדינה ביותר; מרצדס – על-מנת לחסוך במשקל – ריקעו את המרכב מפח אלומיניום ומגנזיום דק במיוחד ורגיש לכל מכה או מעיכה. ה'מאסטר' במרכז הקלאסיות עבד על המרכב לבדו חצי שנה!". השיפוץ כולו ארך 10 חודשים והתוצאה אינה נבדלת מהמכונית הזו בדיוק, 60 שנים צעירה יותר, עת החלה בקריירת המרוצים שלה.