סקודה אוקטביה RSבאופן מעניין ומאוד יוצא דופן מציעים כעת בסקודה ישראל גרסה חדשה לסופרב 1.8 TSI אשר מצוידת בתיבה אוטומטית רגילה. מדובר בתיבה עם שישה הילוכים אשר תחליף את תיבת ה-DSG כפולת המצמדים אשר לה שבעה הילוכים. מבחינת הקונצרן, שנטש הדרגתית את התיבות המסורתיות עבור ה-DSG, מדובר בצעד לא שגרתי ואולי אף הליכה לאחור.

בסקודה ישראל מסבירים שהמהלך נובע ממחסור עולמי בתיבות ה-DSG, אשר גרם להיווצרות המתנה ארוכה לדגמים רבים של הקונצרן בהם כמובן הסופרב. בדרך זו, עם תיבה אוטומטית שהייתה זמינה יותר ליצרנית, ניתן היה לקבל אספקה מיידית. תהליך ההחלפה יחל עם סקודה סופרב 1.8 שמחירה יהיה זהה לזה של גרסת ה-DSG (החל ב-165,000 שקלים) ויגיע בהמשך לאוקטביה 1.8. כרגע מוגבל המהלך למנוע ה-1.8 ליטר ובחטיבת סקודה בלבד.

מבחינת הנתונים הטכניים הביצועים של הסופרב האוטומטית מעט פחות טובים מכפולת המצמדים עם 212 קמ"ש מרביים וזינוק למאה קמ"ש ב-9.2 שניות לעומת 220 קמ"ש ו-8.5 שניות. נתוני הביצועים בסקודה אוקטביה: 214 קמ"ש ו-8.8 שניות, לעומת 223 קמ"ש ו-7.8 שניות. גם הדירוג הירוק של שתי המכוניות הורע (מ-6 ל-13 בסופרב ומ-4 ל-11 באוקטביה). עם זאת תפקוד התיבה האוטומטית הפלנטרית אמור להיות רך, צפוי ונעים יותר בייחוד בעיר ביחס לאחות בעלת תיבת ה-DSG.