סבסטיאן לואב (סיטרואן)
איזו התחלה מבטיחה הייתה לו, ליארי-מאטי לאטוולה. הנהג המוכשר שקודם העונה והפך למספר 1 בפורד, בחר שילוב צמיגים מושלם עבור הפיאסטה שלו ביום הראשון של ראלי מונטה-קרלו. סבסטיאן לואב, עם גומי נחות ותנאי אספלט קשים במיוחד – קרח ושלג בכל פינה – פשוט לא יכול היה להתמודד עם הקצב ותוך סטייג'ים בודדים הוא נותר קרוב ל-50 שניות מאחור. אבל הסטייג' הרביעי והאחרון של היום הראשון לתחרות סימן את סוף המירוץ עבור לאטוולה הנלהב. הוא פספס אזהרה על פנייה נסגרת מהנווט שלו, והחליק אל מחוץ לכביש כשהוא הופך את מכוניתו.
ללא אפשרות להמשך תחת חוקי סופראלי (שנקראים כעת "ראלי 2") עקב החלטה גלובלית של מארגני הראלי, פורד נאלצו להמשיך ולתמוך רק בפטר סולברג למשך שאר ימי המירוץ. הנהג הנורבגי הותיק, אלוף העולם לשנת 2003, קיבל השנה סוף-סוף את קבוצת היצרן המיוחלת ונשבע לעשות קאמבק מהסרטים. לא סתם קוראים לו הוליווד...
סולברג התמקם שלישי עם סיום התקרית, מיד אחרי דני סורדו מקבוצת מיני ולואב – שכעת הוביל את הראלי בהפרש נוח של יותר מדקה. רביעי בסיום היום הראשון היה סבסטיאן אוגייר, עם תוצאה מדהימה בפאביה S2000 – הקטגוריה הנמוכה יותר. גם הוא נאלץ לוותר על הישגים בראלי למחרת היום, כשהתרסק בתאונה אותה הוא תיאר כקשה בקריירה שלו – הוא ניסה לחתוך פנייה מהירה ב-160 קמ"ש והמכונית התעופפה לאוויר ואיבדה שליטה. עם לא מעט מזל, הפגיעה היחידה הייתה חבלות לזרועו של הנווט.
ראלי מונטה-קרלו: פתיחה מושלמת ללואב
צילום: מנהל
בתנועה סיבובית זורקים את הבצק באוויר ואז תופסים אותו שוב. ככה למדתי מהאיטלקים להכין פיצה
המשך הראלי הוביל חילופי מיקומים בין סורדו וסולברג, שניהם נלחמים על המקום השני אחרי לואב, בעוד מיקו הירבונן, שחתם עם סיטרואן והפך לבן קבוצתו של יריבו הגדול, אורב להם מאחור לאחר ששבר דיסק בלם בפגיעה בקיר ואיבד מספר דקות ביום הראשון.
סטייג' 12 היה בעייתי במיוחד בכל הנוגע לבחירת צמיגים, וסולברג ביצע את הבחירה הלא נכונה. הוא בחר שלא להשתמש בצמיגי שלג ואיבד כדקה ליריבו מקבוצת מיני, שהתמקם בנוחות רבה יותר מאחורי לואב. משם נותר הדירוג כשהיה עד הסיום – לואב מנצח בהפרש גדול ואף זוכה בפאואר-סטייג' לקבלת ניקוד מקסימלי, סורדו אחריו, סולברג במקום האחרון על הפודיום והירבונן מסיים רביעי. חמישי התמקם נוביקוב הצעיר שמתחרה מטעם M-sport פורד, ושישי סיים אגדת הראלי פרנסואה דלאקור, עם אותה הקבוצה, אשר ביצע קאמבק מדהים לספורט אחרי 10 שנים בהן לא היה פעיל. דלאקור, בן 50 (!), ניצח בעברו ארבעה מירוצי ראלי במסגרת ה-WRC, אחד מהם הוא מונטה-קרלו ב-1994.
הראלי הבא יתקיים בשוודיה ב-9-12 בפברואר.

דירוג ראלי מונטה-קרלו:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן)– 4:32:39.9 (28 נק')
2. דני סורדו (מיני) – +2:45.5 (18 נק')
3. פטר סולברג (פורד) – 3:14.2+ (15 נק')
4. מיקו הירבונן (סיטרואן) –4:06.8+ (14 נק')
5. יבגני נוביקוב (M-ספורט פורד) – +6:03.4 (11 נק')
6. פרנסואה דלאקור (M-ספורט פורד) – 7:47.9+ (8 נק')

דירוג קבוצות:
1. סיטרואן – 37 נק'
2. מיני – 26 נק'
3. M-ספורט פורד – 16 נק'
4. פורד – 15 נק'