שברולט וולט
תחילת הפרשה לפני מספר חודשים בניסוי שגרתי שביצע הממשל האמריקני – מבחן ריסוק המנוהל על-ידי ה-NHTSA (הרשות הפדרלית לבטיחות בדרכים). שברולט וולט צלחה את מבחן הבטיחות בהצלחה, אלא שכשלושה שבועות לאחר מבחן פגיעת צד, רכב המבחן התלקח ספונטנית בעודו עומד בחניון ה-NHTSA. הרכב נשרף לחלוטין וגרם להתלקחות מספר מכוניות נוספות במגרש. הרשות וג'נרל מוטורס מיהרו להרגיע והצהירו כי הרכב עדיין בטוח, אך ברשות החליטו לבצע ניסוי חוזר.
גם בניסוי החוזר, התוצאות לא היו מעודדות. הפעם במבחן דימוי תאונת פגיעת צד ותאונת התהפכות, התלקחו מערכי המצבר כמעט מיידית. תוצאות אלו הובילו לפתיחת חקירה פדרלית מעמיקה לבטיחות הוולט, ולתגובה מהירה של ג'נרל מוטורס.
הקונצרן האמריקני הצהיר כי הוולט עודנה בטוחה, אך כי כל לקוח שיחפוץ בכך יוכל למכור את הוולט שלו חזרה ליצרנית או לקבל רכב חליפי בכדי שלא יצטרך לנהוג במכוניתו עד לתום התחקיר. במקביל, מהנדסי GM פתחו בחקירה משלהם, בניסיון למצוא דרך לאתר את הסיבה לדלקה, ודרך למנוע אותה.
NHTSA: שברולט וולט אינה מועדת להתלקחות
צילום: מנהל
זה לא נגמר כאן, זמן קצר לאחר הפרסומים הנ"ל, פרסמה הרשות האמריקאית כי בכוונתה להרחיב את החקירה בפעם השנייה. זאת, ימים ספורים לאחר שנודע על כוונת הקונגרס האמריקני לפתוח בחקירה משל עצמו, והפעם כדי לבדוק האם ב-NHTSA הסתירו את דבר ההתלקחות מהציבור.

ביום שישי האחרון (20 בינואר), פרסמה ה-NHTSA כי החליטה לסגור את תיק החקירה בנושא. מתוכן ההודעה לעיתונות לא ניתן ללמוד הרבה על עומק החקירה, או הסיבות המדויקות לקביעת עמדה זו. "לאחר חקירה ובחינה פנימית הוחלט לסגור את החקירה בנושא", נכתב בהודעה. אנשי הארגון גם משבחים את פעולותיה של היצרנית: "פעולותיה המהירות של GM, להגנה נוספת למערך הסוללות במכונית, מפחיתות את הסיכון להתלקחות...". בארגון מסכמים באומרם כי: "בהתבסס על הידע הקיים, אין אנו מאמינים כי שברולט וולט או כל רכב חשמלי אחר, מהווה סיכון גדול יותר מאשר מכונית מונעת בנזין".