אודי A6 אולרוד חדשאודי חושפת בדטרויט את הדור השלישי של ה-A6 אולרוד – גרסת ה"שטח" המוגבהת של ה-A6 אוואנט (סטיישן באודית). כקודמותיה כך מבוססת גם האולרוד החדשה על ה-A6 אוואנט כאשר עיקר השינויים שבוצעו להתאימה לייעודה החדש הם הגבהת המרכב ב-6 ס"מ מכובדים ותוספות קוסמטיות למיניהן שנועדו גם קצת להגן על המרכב והגחון מפגעי השבילים בשטח ולא פחות חשוב – גם ליצור את הפוזה ההרפתקנית הרצויה. בהשוואה ל"סתם" אודי A6 אוואנט בולטים כאן פסי הצד, התפיחות בשחור מעל לבתי הגלגלים והסבכה הקדמית בה פסי הכרום אנכיים ולא אופקיים כאצל יתר גרסאות ה-A6.
בפנים מדובר בכל מה שיש ל-A6 החדשה להציע, כאשר את ההבדלה בין גרסת השטח לבין גרסאות הכביש עושים שטיחים חדשים ושונים, הפלסטיקה בשחור-מט, עיטורי עץ בצבע חום ייחודי לדגם זה ופסי קישוט בספי הדלתות עם הכיתוב Allroad מוטבע בהם. שאר האבזור והאופציות תואם את המוצע ב-A6 הרגילה.

היצע המנועים כולל 4 אופציות – 3 מהן דיזל. הבנזין הוא V6 בנפח 3.0 ליטר שבעזרת מגדש-על מציע 310 כ"ס, 44.9 קג"מ וביצועים מרשימים: 5.9 שניות ל-100 קמ"ש ו-250 קמ"ש מרביים מוגבלי מחשב. אגף הדיזלים כולל V6 TDi בנפח 3.0 ליטר אף הוא המוצע בשלוש גרסאות הספק: 204 כ"ס וכ-46 קג"מ, 245 כ"ס וכ-59 קג"מ ו-313 כ"ס עם למעלה מ-69 קג"מ. זו האחרונה אגב, משודכת לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 מהירויות בעוד שיתר הגרסאות "מסתפקות" בתיבה אוטומטית בעל 7 מהירויות. ביצועים בגרסה הבכירה: 5.6 שניות ל-100 ו-250 קמ"ש מוגבלי מחשב.
אודי A6 אולרוד חדש בדטרויט (וידאו)
צילום: מנהל
כמקובל באולרוד כך גם הגרסה האחרונה יושבת על מתלי אוויר מתכווננים המעלים ומורידית את המרכב על הכביש ב-35 ו-15 מ"מ בהתאמה. בנסיעה איטית יכול הנהג להעלות את המרכב בעוד ס"מ, בלחיצת כפתור. לטובת יכולות השטח (שבילים משובשים ושטח קל) מוצעים גלגלים הכוללים צמיגים בחתך 235/55 הנעולים על חישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינץ' ומערכת בקרה לנסיעה במורד.

המחיר לכל אלו אינו זול, ובאודי פורסם מחיר הבסיס לדיזל החלש שבהיצע העומד על 54,600 יורו – 20% יותר באודי A6 אוואנט עם אותו המנוע.