פורשה בוקסטר החדשההבוקסטר, שהוצגה לראשונה ב-1996, היא המכונית הזולה בהיצע של פורשה, וממכוניות הרודסטר המהנות והמצליחות ביותר בעולם. דור חדש לדו-מושבית הפתוחה זו בהחלט סיבה למסיבה, וכעת פורשה פותחת את החגיגות עם הצגת תמונות ופרטים ראשונים, לקראת הכניסה לשוק באמצע אפריל השנה.
פורשה בוקסטר: דור חדש
צילום: מנהל
ראשונות הן התמונות – והיא נראית נהדר. העיצוב הכל-חדש שואב מאפיינים רבים מהקאררה GT, כולל כונסי-צד גדולים מבעבר ופנסי חזית ואחור בעלי מראה מודרני. פורשה טוענים שמלבד המרכב המעודכן, כל פרט ופרט במכונית הוא חדש לגמרי. השלדה תוכננה מחדש מאלומיניום, המשקל הוקטן בקירוב ל-100 ק"ג, בסיס הגלגלים ומפשקי הסרנים הוגדלו, סרחי העודף הוקטנו, השמשה הקדמית הושטחה והגג החשמלי עודכן וכעת הוא אוטומטי לחלוטין. בתוך תא הנוסעים בפורשה מספרים על מרווח פנים ששודרג ועל קונסולה מרכזית חדשה שהוצגה בתחילה בקאררה GT, כעת עם מסך מגע בגודל 7 אינץ'. גם ההגה חדש לחלוטין, ובדומה ל-911 החדשה הוא הפך לאלקטרו-הידראולי, דבר שלטענת פורשה לא פוגם בהנאה מהנהיגה.
וכמובן, גם הביצועים לא נזנחו: פורשה בוקסטר תקבל מנועי בוקסר 6 צילינדרים, כבעבר, עם הזרקה ישירה ומגוון שיפורים, כולל מנגנון עצור-סע. גרסת הבסיס תציע 265 כ"ס ממנוע 2.7 ליטר (לעומת 255 ממנוע 2.9 ליטר בעבר) בעוד גרסת ה-S בעלת מנוע ה-3.4 ליטר תנפק 315 כ"ס (5 יותר מבעבר). בשני הדגמים תוצע תיבה ידנית בת שישה הילוכים כסטנדרט, ותיבת PDK כפולת מצמדים ומשובעת הילוכים כאופציה. ביצועים: 5.7 שניות ל-100 קמ"ש עבור הבוקסטר, ו-5.0 שניות עבור ה-S – עם התיבה הרובוטית (שיפור של 0.1 ו-0.2 שניות ביחס לעבר). גרסת ה-S תקבל גם דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני חדש (PTV). נתוני צריכת הדלק מרשימים גם כן: כ-13 ק"מ לליטר בממוצע עבור הבוקסטר עם תיבת ה-PDK (כ-15% שיפור ביחס לעבר).
פורשה בוקסטר: דור חדש
צילום: מנהל
הבוקסטר תעלה בגרמניה כ-48,000 אירו לגרסה הבסיסית (כ-235,000 שקלים), ו-59,000 אירו לגרסת ה-S (כ-290,000 שקלים). ואצלנו? השיווק יחל באפריל והמחיר החל מ-485,000 שקלים.