Bike spa, מכונת שטיפה לאופנועים וקטנועיםישנם אנשים שנהנים מאוד משטיפת כלי הרכב שלהם. הם מתייחסים לפעולה כטקס פולחן, כשלכל בורג ושייבה יש תכשיר רסס וקרם יעודי, וכל סוג משטח מלוקק בבד שונה. לרוב התוצאה הסופית מצדיקה את ההשקעה כשכל טיפת זעה נוטפת מתורגמת לפינה נוצצת אחרת עד קבל רכב ברמת "אולם תצוגה". לבעלי המכוניות העצלים תמיד היו תחנות השטיפה כשחלק מאותם אנשים אפילו דאג לנצל את התדלוק המזדמן לטובת הניקיון (ולזכות לעיתים גם באותו המחיר בקפה ועיתון). בעלי הדו-גלגלי נאלצו להסתפק בטיפולים השוטפים כדי לקבל כלי מצוחצח, כשבין הטיפולים הדו"ג שלהם היה מכוסה בשכבה נאה של אבק ומגוון חרקים "שזכו לראות את האור". אז נכון שיש יתרון במרווחי הטיפול הקטנים של הדו"גים, אבל צחוק בצד, מדוע שגם בעלי הדו"ג לא יוכלו לשלם כמה שקלים כדי לזכות באופנוע מבריק?
ובכן, יש פתרון, מכונת שטיפה אוטומטית לאופנועים וקטנועים. למעשה יש כבר כמה חברות המנסות את מזלן בתחום עם מכונות אוטומטיות שכאלה, אבל זו שכאן היא שלנו, ישראלית והוצגה בתערוכת אוטומוטור השנה. קבלו את בייק-ספא (Bike spa).
איך זה עובד?
מתגלגלים עם הדו"ג לתוך חדרון מכונת השטיפה, משעינים אותו על הג'ק ויוצאים החוצה. כל שנותר לעשות הוא ללחוץ על כפתור ולהביט בכלי נשטף מכל כיוון. 16 מזרקי מתיזים מים בלחצים שמשתנים בין 25 – 50 באר (360 – 725 PSI) ואחראיים להסיר כל ס"מ של לכלוך מהמנוע, השלדה, הפלסטיקה, והחישורים וזאת מבלי לפגוע בצבע או בצמות החוטים החשופות והרגישות למים. כל העסק הזה עורך כ-3 דקות וחצי וזה כולל גם את תהליך הייבוש.
כמה עולה?
עבור הרוכב מדובר בהוצאה מעט זולה יותר משטיפת מכונית. לא ניתן לנקוב במחיר מדויק היות והוא נקבע על-ידי מפעיל המכונה כפונקציה של מספר השטיפות שיבצע. עבור בעל המכונה מדובר בהוצאה של מעל 200,000 שקל. ולזה יש להוסיף את עלות החשמל, סבון/וקס ומים (כש-80% מהכמות ניתנים למחזור).
בחברת Bike spa עובדים על המוצר כבר מספר שנים, אבל רק לאחרונה החלו לשווק את המוצר באופן אינטנסיבי יותר. לפני מספר שבועות חזרו מהצגת המוצר באירופה ובעוד כמה שבעות יציגו את המכונה בתערוכה בלאס-וגאס, ארה"ב. בקנה עוד פיתוח של מכונה מעט גדולה יותר עבור טרקטורונים וכלי Side by side שונים שמכירותיהם תופסים תאוצה.