יונדאי ולוסטר טורבו
יונדאי ולוסטר, רכב הקופה הא-סימטרי של היצרנית הקוריאנית, מקבל עוד קצת כוח, טוב לא בדיוק קצת. מאז השקת הוולוסטר, בתערוכת דטריוט לפני שנה, הביקורות בעיקר שיבחו את יונדאי על התצורה הייחודית, העיצוב המסוגנן וההתנהגות החביבה והשובבה. אך על דבר אחד כולם הסכימו – חסר קצת כוח. ביונדאי לא המתינו זמן רב, שכן שמועות על גרסת טורבו הנמצאת בפיתוח עלו וצצו כבר מזמן, אבל עכשיו זה רשמי כשיונדאי מציגה את הגרסה הסדרתית של הוולוסטר טורבו. אלינו אגב היא צפויה להגיע לקראת סוף השנה הנוכחית.
נתחיל במספרים המעניינים: 201 כ"ס ב-6000 סל"ד, 27 קג"מ הזמינים החל מ-1,750 סל"ד (125.6 כ"ס לטון). הכוח מועבר לגלגלים הקדמיים על ידי תיבה ידנית או אוטומטית עם שישה הילוכים ואפשרות העברה ידנית מההגה (לא כפולת מצמדים, שלטענת יונדאי מתאימה פחות בגלל העלייה במומנט וגם בגלל התחושה לנהג).
את הסוסים הנוספים, יונדאי השיגה על ידי הוספת מגדש טורבו "טווין סקרול" (Twin-scroll) למנוע ה-1.6GDI (הזרקה ישירה) שמשרת את הוולוסטר. לטענת יונדאי צריכת הדלק של הוולוסטר טורבו תעמוד על 11.5 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית ו-16.1 ק"מ לליטר במסלול בין עירוני (לגרסה הידנית). יונדאי טרם פרסמה נתוני ביצועים רשמיים, אך לא צריך לנחש שאלו יהיו טובים משמעותית במדגם הבסיסי.
יונדאי מציגה: ולוסטר טורבו (וידאו)
צילום: מנהל
כמובן שגם בנוגע לכיול השלדה נערכו כמה שינויים בכדי להתמודד עם תוספת הכוח. ההגה קיבל יחס העברה מהיר יותר, שלטענת יונדאי יציע יותר דיוק, פידבק ושליטה עדיפה. המתלים הוקשחו (מקפרסון מלפנים, קורת פיתול מאחור), ולראשונה יונדאי מוסיפה מוט מייצב אחורי (23 מ"מ), בכדי לייצר קשיחות וריסון מרכב עדיפים. מידת החישוקים עלתה ל-"18 עם צמיגי 215/40 (קומהו סולוס KH25).
האורך צמח ב-3 ס"מ (424 ס"מ), כמו גם הרוחב שעומד עתה על 180.5 ס"מ (1.5 יותר מהגרסה הרגילה). זאת הודות לשינויי עיצוב של הפגושים מלפנים ומאחור (שגם קיבל דיפיוזר ברוח התקופה). את חבילת העיצוב החיצוני משלימות חצאיות צד שונות, יציאות פליטה עגולות וכפולות במרכז ו-8 פנסי לד המשולבים בחזית אגרסיבית יותר. יונדאי גם טוענת ליציבות אווירודינמיות משופרת בעקבות השינויים הנ"ל.
יונדאי מציגה: ולוסטר טורבו (וידאו)
צילום: מנהל
בתא הנוסעים לא נעשו שינויים רבים, גרסת הטורבו עטויה במושבי עור מלאים (ומחוממים מלפנים) כסטנדרט, עם כיתובי טורבו על המשענות. את השינויים משלימים כפתור התנעה, שינויים לתצוגה בין המחוונים ומערכת שמע איכותית יותר עם שמונה רמקולים וסאבוופר מובנה.