מאזדה CX-5. רכב פנאי יפני
בדלק מוטורס, יבואנית מאזדה, מתכוננים לשנה רצופת חידושים חשובים ביותר ב-2012. לא ברור אם מתקפת הנגד הזו יכולה להחזיר למותג היפני את המקום הראשון בשוק הרכב הישראלי, אבל היא בוודאי יכולה לשפר את מצבו בזמן שהוא ממתין ששער היין יירד בעקבות הזינוק שביצע לאחר אסון הטבע ביפן.
בחודש מרץ אמור לנחות כאן החידוש החשוב ביותר של היצרנית השנה, ומדובר כמובן במאזדה CX-5. רכב הפנאי החדש של היצרנית יכניס את מאזדה לתחום חשוב בשוק המקומי, ממנו נעדרה בשנים האחרונות. זהו הרכב הראשון של היצרנית שמבוסס על תפיסת הסקאיי-אקטיב המתקדמת, שמבטיחה להיות חסכונית ביותר בדלק. הוא יושק בגרסת הבנזין עם מנוע 2.0 ליטר, שמייצר 162 כ"ס ומשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. בעתיד הרחוק יותר עשויה להגיע גם גרסת הדיזל, ואולם המצב בשוק המקומי, שנובע גם מהמיסוי הירוק, לא משפר את הסיכויים לכך.
מתקפת הנגד של מאזדה ישראל: 3 מחודשת, 6 חדשה
צילום: מנהל
מאזדה טאקרי, רמז עבה ל-6 החדשה שתוצג בהמשך השנה
גם הטנדר החדש של מאזדה, ה-BT-50, היה אמור להגיע בתקופה זו. אלא שלפחות כרגע לא ברור אם זה יקרה, בעיקר בגלל ששער היין גרם למחירו להיות גבוה מדי. לקראת אמצע השנה אמורה לנחות כאן מאזדה 3 המחודשת. כרגע לא צפויים שינויים מהותיים, ואולם דלק מוטורס עשויה לנסות ולשפר מעט את מצבה של המכונית דרך אבזור, או להוסיף את גרסת ה-2.0 ליטר החדשה (חטיבת כוח של הסקאיי-אקטיב). ובכלל, כל שינוי במכונית כזו הוא כמובן מאוד חשוב.

בסוף השנה אמורה לנחות כאן מאזדה 6 החדשה והחשובה, שעדיין לא הוצגה. גם היא תתבסס על תפיסת הסקאיי-אקטיב ותחלוק רכיבים רבים עם ה-CX-5, כמו למשל מנוע ה-2.0 ליטר ותיבת השישה הילוכים. ולפי הבקרוב שהראתה הטאקרי, מכונית התצוגה מתערוכת טוקיו, ה-6 החדשה תהיה גדולה משמעותית מזו הקיימת.