שוק הרכב האמריקני יתאושש?
סיבה לאופטימיות בקרב יצרניות הרכב: אנליסטים כלכליים מעריכים כי שוק הרכב האמריקני יתאושש בשנת 2012, והמכירות בו יעלו לרמה של בין 13 ל-14 מיליון מכוניות, בהשוואה לכ-12.7 מיליון יחידות השנה. 11 אנליסטים שמצוטטים על-ידי ה"אוטומוטיב ניוז", העריכו שתחול עלייה במכירת רכב חדש באמריקה, קונצנזוס נדיר ומעודד, עם תחזית ממוצעת של 13.6 מיליון מכוניות ב-2012.
להערכת האנליסטים, העלייה תתאפשר תודות לשיפור במצב התעסוקה באמריקה, השקת מכוניות חדשות ואשראי נגיש וזול יותר מאשר מוצע כיום. גם צי הרכב המזדקן של אמריקה, שגילו הממוצע עומד כיום על 10.7 שנים (לעומת בין שמונה לתשע שנים בעשור האחרון), צפוי לדחוף יותר אמריקנים להחליף את ה"גרוטאה" בדגם חדיש.
האנליסטים מעריכים כי גם אם יחול משבר משמעותי באירופה והמצב באמריקה לא ישתפר דרמטית, הצרכנים ירכשו יותר מכוניות חדשות. הם מסבירים זאת בכך שהציבור האמריקני פחות מתרגש מהמשבר, ומרגיש בטוח יותר להוציא כסף למרות החדשות הכלכליות הרעות שמתפרסמות לעיתים תכופות. שוק הרכב האמריקני צנח בשנת 2009, בעקבות משבר האשראי, לרמת שפל של 10.9 מיליון מכוניות. זאת בהשוואה ל-16.1 מיליון מכוניות חדשות שנמכרו בשנת 2007.