ניסאן מקסימהמשרד התחבורה אישר לחברת קרסו, יבואנית ניסאן, להביא ארצה מכוניות אמריקניות שעומדות בתקינה של צפון אמריקה ולא בזו האירופית. עד כה אישר משרד התחבורה ייבוא מכוניות כאלה רק ממותגים אמריקנים, וזו פעם ראשונה שיצרנית יפנית זוכה באישור כזה, שמגיע כחלק משינוי תקנות הרכב הישראליות. השינוי המהותי נוגע להעמדת פנסי הרכב בדרישות המקומיות והקלה בתקנות אלה.
 
המכוניות המדוברות הן ניסאן מקסימה (משפחתית גדולה) והניסאן ורסה (סופרמיני), שהינה למעשה המקבילה של ניסאן טידה בארה"ב. בחברת קרסו עמלים כבר שנים ארוכות כדי לנסות ולהכניס את מכוניות של ניסאן-אמריקה ארצה, והובילו את המאבק לשינוי התקנות. במסגרת זו אף הביאו בעבר מספר מכוניות ארצה, בניסיון להתאימן לתקן.

המקסימה שנמכרת כיום בארצות הברית (ומיוצרת בטנסי) הוצגה לקראת 2009, ומצוידת במנוע 3.5 ליטר שמייצר 290 כ"ס ובתיבת הילוכים רציפה. מדובר במכונית גדולה (בסיס גלגלים של 277.5 ס"מ) שחסרה כבר שנים במבחר של ניסאן בישראל.
הוורסה נשענת על בסיס גלגלים דומה לזה של הטידה, אך לפי ניסאן מדובר בפלטפורמה חדשה (יש לציין כי טידה חדשה כבר הוצגה אשתקד במרכב סדאן ומוקדם יותר השנה במרכב האצ'בק, בשני המקרים עם אותה פלטפורמה כמו הוורסה). גם מנוע ה-1.6 ליטר הינו חדש, ובעזרת שני מזרקים לצילינדר הוא מייצר 109 כ"ס (לא שונה מהותית מה-110 כ"ס שיש לדגם הנוכחי) ומשודך לתיבה רציפה. בארה"ב המכונית הזו מכוונת להתחרות בעיקר ביונדאי אקסנט, לפורד פיאסטה וטיוטה יאריס, אך גם נוגסת מלמטה במכירות המכוניות מקטגוריית טויוטה קורולה.  
 
קרסו: עדיין שוקלים
מחברת קרסו נמסר ל"אוטו" כי המהלך המדובר פותח מבחינתם יותר אפשרויות, ויכול לאפשר להם לבחור בין יבוא מחליפת הטידה האירופית לבין הבאת הגרסה האמריקנית של אותו רכב. גם לגבי המקסימה, טוענים שם שאין החלטה סופית עדיין לגבי הייבוא. מבחינתם החלטה כזו תהיה תולדה של משא ומתן לגבי המחיר. באם הכל ילך כשורה, המקסימה עשויה להגיע אלינו באמצע שנת 2012. גם יורשת הטידה מתוכננת לצאת לדרך בערך באותו הזמן.